فعالان اقلیم آلمان وعده موج جدیدی از محاصره را می دهند

فعالان اقلیم آلمان وعده موج جدیدی از محاصره را می دهند

برلین: فعالان آب و هوا روز سه‌شنبه اعلام کردند که در تلاشی برای وادار کردن دولت آلمان به انجام اقدامات بیشتر برای مهار گرمایش زمین، تظاهرات بیشتری در برلین برگزار خواهند کرد.
این اعلام در حالی منتشر شد که دادگاه ها موضع سخت تری را علیه اعضای این گروه اتخاذ کردند آخرین نسل که در سال گذشته بارها جاده های سراسر آلمان را مسدود کرده اند.
این گروه در یک کنفرانس خبری در برلین گفت که از چهارشنبه شروع به برگزاری تظاهرات بدون پایان در منطقه دولتی خواهد کرد. از دوشنبه به بعد، اعضا تلاش خواهند کرد تا “شهر را به طور مسالمت آمیز به بن بست بکشانند.”
Last Generation دولت آلمان را به نقض قانون اساسی این کشور متهم می کند دادگاه عالی حکم دو سال پیش که نشان می داد بار زیادی برای تغییرات آب و هوایی بر دوش نسل های جوان گذاشته می شود. دولت آنگلا مرکل، صدراعظم وقت، متعاقباً اهداف خود را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای افزایش داد، اما فعالان می گویند این اقدامات با توافق آب و هوایی پاریس سازگار نیست.
تا زمانی که هیچ برنامه ای برای حفظ جان و آینده خود و بر اساس قانون اساسی وجود نداشته باشد، ما موظف هستیم با تمام ابزارهای مسالمت آمیز چنین طرحی را مطالبه کنیم. کارلا هینریکس، سخنگوی Last Generation.
این گروه از آلمان می‌خواهد تا سال 2030 به استفاده از تمام سوخت‌های فسیلی پایان دهد، گامی که رسیدن به آن بسیار بلندپروازانه خواهد بود. این کشور سه نیروگاه هسته‌ای اخیر خود را در آخر هفته خاموش کرد و تا زمانی که ظرفیت انرژی تجدیدپذیر کافی در دسترس باشد، اتکای خود را به نیروگاه‌های زغال‌سنگ و گاز افزایش داد.
اعتراضات نسل گذشته انتقاد شدید بسیاری از طیف های سیاسی را به دنبال داشته است، اگرچه از اهداف اساسی آنها نیز حمایت شده است.
دادگاهی در شهر هیلبرون در جنوب غربی این کشور روز دوشنبه به سه تا پنج ماه حبس محکوم شد. قاضی خاطرنشان کرد که آنها در ماه مارس ساعاتی پس از محکومیت در پرونده قبلی به محاصره ملحق شده بودند.
یکی از معترضان، دانیل اکرتوی پس از صدور حکم از عملکرد خود دفاع کرد و گفت: تا زمانی که مجرمان واقعی به دادگاه معرفی نشوند و در عوض به تخریب اساس وجودی ما و سود بردن از آن ادامه دهند، من نمی توانم کاری جز ایستادن در دادگاه انجام دهم. راه این نابودی.»