فهرست تحریم‌های مرتبط با روسیه: قبرس چگونگی ورود شهروندانش به فهرست تحریم‌های مرتبط با روسیه را بررسی می‌کند

فهرست تحریم‌های مرتبط با روسیه: قبرس چگونگی ورود شهروندانش به فهرست تحریم‌های مرتبط با روسیه را بررسی می‌کند

نیکوزیا: سخنگوی قبرس در روز پنجشنبه گفت که چگونه تعدادی از اتباع این کشور در فهرست تحریم‌های آمریکا و انگلیس به اتهام همکاری با روس‌های تحریم شده قرار گرفتند، تحقیق می‌کند.
نام نهادها و افراد مستقر در قبرس در فهرست تحریم های بریتانیا و آمریکا روز چهارشنبه به عنوان تسهیل کننده معاملات تجاری افرادی که قبلاً تحت تحریم بودند، قرار گرفتند.
رئیس جمهور قبرس نیکوس کریستودولیدس سخنگوی دولت روز پنجشنبه با دستیاران نزدیک خود در این مورد ملاقات کرد کنستانتینوس لتمبیوتیس گفت.
وی در توضیح کتبی گفت: در این جلسه تحولات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد اطلاعاتی که منجر به اعمال تحریم شده است، بررسی شود.
قبرس، جایی که بسیاری از شرکت‌های دارای منافع مورد حمایت روسیه در آن فعالیت می‌کنند، به دنبال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه که به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین اعمال شده است، است.
انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که تحریم‌هایی علیه دو نفری که متهم به «تعیین‌کننده مالی» رومن آبراموویچ و علیشیر عثمانوف تاجران روسی هستند، وضع شده است. آنها به عنوان دمتریس یوانیدس قبرسی شناخته شدند که یک شرکت حسابداری را اداره می کند و کریستودولوس واسیلیادس، که یک فعالیت حقوقی را اداره می کند.
واسیلیادس همچنین در فهرست تحریم‌های به‌روزرسانی‌شده آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد، نام برده شد. وکیل قبرسی هرگونه اقدامی را که ممکن است مستحق هرگونه تحریم باشد را رد کرده است.
به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی قبرس، واسیلیادس در بیانیه‌ای گفت: «ما به هیچ فردی که در فهرست تحریم‌های مربوطه گنجانده شده است، خدمات یا کمکی ارائه نکرده‌ایم که این تحریم‌ها را نقض می‌کند».
برعکس، ما مطابق با آنچه مقرر شده بود، با هر آنچه که مستلزم آن باشد، مطابقت داشتیم و ادامه می‌دهیم.»
تلاش برای تماس با Ioannides برای اظهار نظر بلافاصله موفقیت آمیز نبود.