قانون بازنشستگی با قبولی در آزمون اساسی قانون اساسی: قانون بازنشستگی ماکرون از آزمون اساسی قانون اساسی عبور کرد

قانون بازنشستگی با قبولی در آزمون اساسی قانون اساسی: قانون بازنشستگی ماکرون از آزمون اساسی قانون اساسی عبور کرد

پاریس: رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکروناصلاحات شاخص بازنشستگی که هفته‌ها اعتراضات سراسری را برانگیخت، روز جمعه از آزمون سخت قانون اساسی گذشت و اکنون می‌تواند در روزهای آینده اعلام شود.
این قانون که سن یک نفر می تواند مستمری کامل را از 62 سال به 64 سال برساند، در فرانسه عمیقاً منفور است و در هفته های اخیر به اعتراضات گسترده ای منجر شده است.
اما چیزی که برای ماکرون و دولت او تسکین بزرگی خواهد بود، یعنی دولت این کشور شورای قانون اساسی چراغ سبز خود را نشان داد – فقط با برخی اخطارهای جزئی.
را شورا گفت: اقدامات دولت مطابق با قانون اساسی است و افزایش سن قانونی بازنشستگی را تصویب کرده است و تنها اقدامات جانبی به منظور افزایش اشتغال برای کارگران مسن تر به این دلیل که آنها به این قانون تعلق ندارند حذف شده است.
ماکرون و دولت او امیدوارند که چنین نتیجه ای از اعتراضات بیشتر اتحادیه های کارگری که گاه به خشونت تبدیل شده اند، دلسرد کند.
مکرون در اوایل این هفته گفت: «کشور باید به حرکت رو به جلو، کار و مقابله با چالش‌هایی که در انتظار ما هستند، ادامه دهد.
دولت گفت که این اصلاحات طبق برنامه از اول سپتامبر اجرا خواهد شد.
اما اتحادیه‌های تندرو و اپوزیسیون هشدار داده‌اند که عقب‌نشینی نخواهند کرد و از مکرون خواسته‌اند که آن را اعلام نکند.
ژان لوک ملانشون، رهبر چپ تندرو گفت: «نبرد ادامه دارد.
هنگام اعلام حکم شورای قانون اساسی، معترضان در مقابل ساختمان شهرداری پاریس تجمع کردند و بنرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «اقلیم خشم» و «تا زمانی که اصلاحات انجام نشود به اعتصابات پایان نمی‌یابد».
به طور جداگانه، شورای قانون اساسی پیشنهاد مخالفان برای سازماندهی همه پرسی شهروندان در مورد اصلاحات بازنشستگی را رد کرد.
اپوزیسیون پیشنهاد دیگری برای همه پرسی ارائه کرده است که باید در اوایل ماه مه توسط شورا بررسی شود.
ناظران سیاسی می گویند نارضایتی گسترده در مورد اصلاحات دولت می تواند پیامدهای بلندمدتی داشته باشد، از جمله تقویت احتمالی راست افراطی.
مارین لوپن، رهبر راست افراطی در توییتر نوشت که “سرنوشت سیاسی اصلاحات بازنشستگی مهر و موم نشده است” و از رای دهندگان خواست در انتخابات بعدی از مخالفان آن حمایت کنند تا بتوانند آن را لغو کنند.