ماه گرفتگی 2023 | احتیاط های بارداری چاندرا گراهان: ماه گرفتگی و تاثیر آن بر بارداری |

ماه گرفتگی 2023 |  احتیاط های بارداری چاندرا گراهان: ماه گرفتگی و تاثیر آن بر بارداری |

خسوف ها پدیده های نجومی مهمی هستند که دیدن آنها غیر معمول است. ماه گرفتگی که به نام چاندرا گرهانس نیز شناخته می شود، زمانی اتفاق می افتد که زمین از رسیدن نور خورشید به ماه جلوگیری می کند. این زمانی اتفاق می افتد که خورشید، زمین و ماه همگی در یک خط مستقیم قرار گرفته باشند و زمین در وسط قرار گیرد.
یک نیم سایه خسوف زمانی اتفاق می افتد که زمین از رسیدن مقداری از نور مستقیم خورشید به سطح ماه کامل جلوگیری می کند و به طور کامل یا جزئی ماه را با نیم سایه یا سایه بیرونی خود پنهان می کند. کاملا منطقی است، اینطور نیست؟
وبلاگ زنده: ماه گرفتگی زنده 2023 – آخرین به روز رسانی های چاندرا گراهان در هند را دریافت کنید
و با این حال، بسیاری اسطوره ها، سوء تفاهم ها و تصورات نادرست توسط فرهنگ ما به این پدیده آسمانی پیوسته است.
ماه گرفتگی قریب الوقوع نه تنها از نظر نجوم و طالع بینی مهم خواهد بود، بلکه مطابق با حکمت مرسوم، بر سلامت مردم، به ویژه زنان باردار نیز تأثیر خواهد گذاشت.
اهمیت ماه گرفتگی
خسوف ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا اعتقاد بر این است که هر حرکت سیاره ای یا مکان اجرام آسمانی، مانند خورشید و ماه، ممکن است بر سلامت فرد تأثیر بگذارد.
مشابه این، طبق سنت، بارداری می تواند تحت تاثیر تغییرات در موقعیت خورشید و ماه قرار گیرد. به همین دلیل است که به طور مکرر از زنان باردار خواسته می شود تا مراقبت های ویژه ای را برای جلوگیری از خطرات احتمالی در فرهنگ ها، جوامع و مناطق جغرافیایی مختلف انجام دهند. صرف نظر از اینکه آن را باور دارند یا نه، بسیاری از افراد معتقدند که پیشگیری بر درمان ارجحیت دارد.
افسانه های شهری زیادی در مورد کسوف در هند ساخته شده است. از جمله این آداب و رسوم عجیب می توان به توصیه به زنان باردار برای انجام اقدامات اضافی، عدم رها کردن غذا در هنگام ماه گرفتگی به دلیل نگرانی از آلودگی، استحمام بلافاصله بعد از ماه گرفتگی، خودداری از داشتن رابطه جنسی در زمان وقوع ماه گرفتگی و غیره اشاره کرد. .

اسطوره شناسی پشت ماه گرفتگی

در گذشته، مردم فکر می کردند که Rahu و Ketu، دو دیو که به ترتیب به خوردن خورشید و ماه بدنام بودند، مسئول خسوف ها هستند.
“از آنجایی که این حوادث با شیاطین مرتبط بود، کل وضعیت بدشانسی شد. در نتیجه نسل‌ها این برچسب “فال بد” را برای کسوف منتقل کردند، خرافات در مورد اساسی ترین نیازهای ما (تغذیه) و مراحل اصلی زندگی (بارداری) در نهایت شکل گرفت. .

زمان ماه گرفتگی

هند در 5 مه شاهد ماه گرفتگی نیمه شبه غیرمعمول خواهد بود. این ماه گرفتگی روز جمعه در ساعت 22:56 شب به اوج خود می رسد و از ساعت 20:45 تا 1:02 بامداد (به وقت هند) ادامه خواهد داشت. و در این مدت، ناظران با تغییرات ظریف در سایه و رنگ ماه مواجه خواهند شد.

تأثیر ماه گرفتگی بر بارداری و درک گسترده

خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی از نظر تاریخی برای مادران باردار مضر است. به زنان باردار توصیه می شود که در طول ماه گرفتگی اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهند تا هم از سلامت خود و هم از سلامت فرزندان متولد نشده خود محافظت کنند.
اگرچه هیچ مدرک علمی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد، اما به طور گسترده ای این باور وجود دارد که زنان نباید در طول ماه گرفتگی خانه خود را ترک کنند زیرا انجام این کار می تواند فرزندان متولد نشده آنها را به خطر بیندازد و احتمالاً باعث زایمان زودرس شود. بسیاری از مردم حتی سعی کرده اند این افسانه ها و باورهای فرهنگی را رد کنند، زیرا آنها عمیقاً ریشه دوانده اند. با این وجود، برخی از مردم هنوز به این رسوم پایبند هستند.

دستورالعمل برای مادران باردار

ادعاهایی مبنی بر اینکه ماه گرفتگی می تواند بر زنان باردار تأثیر بگذارد توسط شواهد محکم یا تحقیقات علمی تأیید نشده است. در اینجا لیستی از بایدها و نبایدها برای کسانی از شما که هنوز می خواهند اقدامات احتیاطی را رعایت کنند آورده شده است:
از بیرون رفتن خودداری کنید و چیزی که قبل از ماه گرفتگی تهیه شده است نخورید.
– در زمان ماه گرفتگی زنان باردار باید از کار خود استراحت کرده و استراحت کنند.
– در زمان خسوف از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.
– پنجره ها را با پرده های سنگین، روزنامه یا مقوا بپوشانید تا نور خورشید گرفتگی به خانه شما نفوذ نکند.
– بعد از ماه گرفتگی، حمام کنید.
اگرچه ماه‌گرفتگی یک اتفاق رایج است، اما نمی‌توان گفت که آیا بر سلامت یا توانایی فرد برای باردار شدن تأثیری دارد یا خیر. در نهایت به باورهای شما و راهی که انتخاب می کنید برمی گردد.
مهمتر از همه، سلامت و تندرستی خود را بر نادرست ها و تصورات نادرست ترجیح دهید.

  1. آیا ماه گرفتگی می تواند به سلامتی شما آسیب برساند؟
    خسوف ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا اعتقاد بر این است که هر حرکت سیاره ای یا مکان اجرام آسمانی، مانند خورشید و ماه، ممکن است بر سلامت فرد تأثیر بگذارد.
  2. ماه گرفتگی چگونه بر مادران باردار تأثیر می گذارد؟
    باورهای باستانی بیان می کنند که زنان باردار باید اقدامات احتیاطی بیشتری را برای سلامت خود و همچنین سلامت کودک متولد نشده انجام دهند، حتی اگر هیچ مدرک علمی برای تأیید این ادعا وجود نداشته باشد.
  3. زنان باردار در زمان ماه گرفتگی از چه چیزهایی باید اجتناب کنند؟
    زنان باردار در زمان ماه گرفتگی باید در داخل خانه بمانند، از خوردن و آشامیدن در زمان ماه گرفتگی خودداری کنند و پس از پایان آن استحمام کنند. آنها همچنین باید از بیرون رفتن در طول ماه گرفتگی خودداری کنند.