متل اولین باربی مبتلا به سندرم داون را معرفی کرد

متل اولین باربی مبتلا به سندرم داون را معرفی کرد

شرکت اسباب‌بازی Mattel روز سه‌شنبه اولین عروسک باربی خود را که نماینده یک فرد مبتلا به سندرم داون است، رونمایی کرد.
ماتل با انجمن ملی سندروم داون همکاری کرد تا باربی را بسازد و “اطمینان حاصل شود که عروسک به طور دقیق نشان دهنده یک فرد مبتلا به سندرم داون است.”

Mattel گفت که ویژگی های طراحی باربی جدید تحت راهنمایی NDSS ساخته شده است. لباس‌ها و لوازم جانبی باربی علاوه بر به تصویر کشیدن برخی ویژگی‌های فیزیکی یک فرد مبتلا به سندروم داون، معنای خاصی دارد.
آبی و زرد روی لباس عروسک، همراه با پروانه ها، نمادها و رنگ های مرتبط با آگاهی از سندرم داون هستند. ماتل گفت و سه شیرون روی گردنبند باربی نشان می دهد که چگونه افراد مبتلا به سندرم داون سه نسخه از کروموزوم 21 خود را دارند.

علاوه بر این، باربی از ارتزهای مچ پا استفاده می کند که برخی از کودکان مبتلا به سندرم داون از آن استفاده می کنند.

کاندی پیکارد، رئیس و مدیر عامل NDSS در بیانیه ای گفت: «این برای جامعه ما که برای اولین بار می تواند با عروسک باربی که شبیه آنهاست بازی کند، بسیار معنی دارد. “این باربی به عنوان یادآوری است که ما هرگز نباید قدرت نمایندگی را دست کم بگیریم.”

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سندرم داون “شایع ترین بیماری کروموزومی” است که امروزه در ایالات متحده تشخیص داده می شود. CDC گفت: سالانه حدود 6000 نوزاد در سراسر کشور با سندرم داون متولد می شوند.

عروسک جدید باربی که نشان دهنده یک فرد مبتلا به سندرم داون است، بخشی از سری مدهای 2023 ماتل است که با هدف افزایش تنوع و فراگیری طراحی شده است. عروسک های قبلی که به سری Fashionistas معرفی شده اند شامل عروسک کن با پای مصنوعی، باربی با سمعک و عروسک هایی با بیماری پوستی به نام ویتیلیگو هستند.

لیزا مک نایت، معاون اجرایی و رئیس جهانی باربی و عروسک در Mattel در بیانیه‌ای گفت: «ما مفتخریم که عروسک باربی مبتلا به سندرم داون را معرفی می‌کنیم تا دنیای اطراف خود را بهتر منعکس کنیم و تعهد خود را برای جشن گرفتن از طریق بازی افزایش دهیم.» .