مراقبت از مو: 10 مورد در آشپزخانه که می توانید از آنها برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید

مراقبت از مو: 10 مورد در آشپزخانه که می توانید از آنها برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید

تقریباً همه افراد یک بار در طول زندگی خود شاهد ریزش مو هستند، در حالی که ممکن است دلایل زیادی برای آن وجود داشته باشد، برخی از اقلام عمومی آشپزخانه وجود دارد که اعتقاد بر این است که رشد موی سالم را تقویت کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند. فقط با استفاده از این مواد می توانید تغییرات قابل توجهی را مشاهده کنید و این موارد باعث افزایش تراکم مو نیز می شوند.
در اینجا چند ماده تشکیل دهنده وجود دارد

آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا حاوی آنزیم هایی است که می توانند رشد مو را تقویت کنند. ژل آلوئه ورا تازه را روی پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.
روغن نارگیل: روغن نارگیل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند به تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو کمک کند. روغن نارگیل را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید و بگذارید چند ساعت قبل از شستشو بماند.

آب پیاز: آب پیاز حاوی ترکیبات گوگردی است که می تواند رشد مو را تقویت کند. آب پیاز تازه فشرده شده را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس بشویید.

تخم مرغ: تخم مرغ سرشار از پروتئین و بیوتین است که هر دو می توانند به رشد موهای سالم کمک کنند. یک تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و به موها و پوست سر خود بمالید. قبل از اینکه بشویید، بگذارید 30 دقیقه روی پوست بماند.

دانه شنبلیله: دانه شنبلیله حاوی پروتئین و اسید نیکوتین است که می تواند به جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو کمک کند. دانه های شنبلیله را یک شب خیس کنید و به صورت خمیر درآورید. خمیر را به پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس بشویید.

برگ کاری: برگ کاری سرشار از آنتی اکسیدان ها و پروتئین است که می تواند به جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو کمک کند. یک مشت برگ کاری را در روغن نارگیل بجوشانید و مخلوط را روی پوست سر خود ماساژ دهید. قبل از شستن آن را چند ساعت نگه دارید.

چای سبز: چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به رشد موهای سالم کمک کند. چای سبز را دم کرده و به پوست سر و موهای خود بمالید. قبل از اینکه آن را بشویید، بگذارید یک ساعت بماند.

ماست: ماست سرشار از پروبیوتیک است که می تواند به رشد موی سالم کمک کند. ماست را با عسل مخلوط کنید و مخلوط را به موها و پوست سر خود بمالید. قبل از شستن آن را به مدت 30 دقیقه بگذارید.

چغندر: چغندر سرشار از آهن و آنتی اکسیدان است که می تواند به رشد موهای سالم کمک کند. آب چغندر را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و به موها و پوست سر خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را بشویید.

انگور فرنگی (آملا): انگور فرنگی سرشار از ویتامین C است که می تواند به رشد موی سالم کمک کند. پودر انگور فرنگی را با روغن نارگیل مخلوط کرده و به موها و پوست سر خود بمالید. قبل از شستن آن را چند ساعت نگه دارید.