معترضان ماکرون در ناآرامی های تازه بازدید هلندی بازداشت شدند: معترضان مکرون در ناآرامی های تازه بازدید هلندی بازداشت شدند

معترضان ماکرون در ناآرامی های تازه بازدید هلندی بازداشت شدند: معترضان مکرون در ناآرامی های تازه بازدید هلندی بازداشت شدند

آمستردام: پلیس هلند دو معترض را که به سمت رئیس جمهور فرانسه دویدند، بازداشت کردند امانوئل مکرون روز چهارشنبه در آمستردام در حالی که مشکلات داخلی او بار دیگر در سفر دولتی او به هلند رخ داد.
دستگیری‌های دراماتیک در خارج از دانشگاه آمستردام یک روز پس از آن صورت گرفت که تظاهرکنندگان علیه اصلاحات بحث‌برانگیز ماکرون در بازنشستگی این مرد 45 ساله را در طی یک سخنرانی در لاهه مختل کردند.
مکرون او در 23 سال گذشته برای اولین بار از هلند بازدید می کند، اما این امر به او مهلتی برای موج اعتراضات به اقدامات وی برای افزایش سن بازنشستگی فرانسه از 62 به 64 سال نداده است.
یکی از معترضان با استفاده از کلمات یک آهنگ اعتراضی فرانسوی، در حالی که توسط چندین مقام امنیتی در گیره انداخته شد، شعار می داد: «برای افتخار کارگران و یک دنیای بهتر – حتی اگر ماکرون آن را دوست نداشته باشد، ما اینجا هستیم. آمستردام
تلویزیون استخر و تصاویر رسانه های اجتماعی نشان داد که مرد به سمت ماکرون دوید و او را روی زمین زدند، مردی را که یونیفرم پوشیده بود کوبید و در انبوهی از مردم فرود آمد.
این حادثه درست پس از آن اتفاق افتاد که رئیس جمهور فرانسه به همراه ویلم الکساندر پادشاه هلند از لیموزین خارج شد و توسط شهردار آمستردام، فمکه هالسما، مورد استقبال قرار گرفت.
لکس ون لیبرگن، سخنگوی پلیس آمستردام به خبرگزاری فرانسه گفت: “ما دو معترض را به دلیل دویدن به سمت رئیس جمهور دستگیر کردیم. به دلیل برهم زدن نظم عمومی و تهدید.”
این زن و مرد معترض بودند. یکی از آنها بنر داشت.
زمانی که مکرون دانشکده علوم دانشگاه را ترک کرد و در آنجا میزگردی با پادشاه هلند و رهبران تجاری محلی برگزار کرد، حدود 40 نفر همچنان در اعتراض بودند.
او بعداً “پیمان نوآوری” را با هلند امضا کرد که بر همکاری در نیمه هادی ها، فیزیک کوانتومی و انرژی متمرکز بود.
ترامپ به ماکرون ضربه می زند
اما اعتراضات در هلند نشان دهنده چالش بزرگی بود که رئیس جمهور دوره دوم فرانسه پس از انجام تغییرات اساسی در بازنشستگی، با اعتصابات گسترده و گاهی اوقات تظاهرات خشونت آمیز با آن مواجه است.
روز سه شنبه در لاهه، معترضان فریاد زدند: «دموکراسی فرانسه کجاست؟» و در حالی که مکرون در مورد حاکمیت اروپا سخنرانی می کرد، بنری با مضمون «رئیس جمهور خشونت و ریا» باز کرد.
سفر مکرون به هلند اواخر چهارشنبه پس از سفر به نمایشگاه فروخته شده آثار یوهانس ورمیر نقاش در موزه ریکس در آمستردام و گفتگو با مارک روته نخست وزیر در یک قایق کانالی به پایان می رسد.
پیش از این، بریژیت همسر مکرون و ماکسیما ملکه هلند از خانه آنه فرانک در آمستردام بازدید کردند، جایی که روزنامه نگار نوجوان یهودی غم انگیز در طول جنگ جهانی دوم از نازی ها پنهان شده بود.
رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر هلند در ساعت 1545 به وقت گرینویچ یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کنند، جایی که انتظار می‌رود مکرون در مورد اظهارات جنجالی او درباره تایوان با سوالاتی روبرو شود.
مکرون در مصاحبه ای با رسانه ها، از جمله پولیتیکو و روزنامه تجاری فرانسوی Les Echos، گفت که اروپا نباید “پیروان” ایالات متحده یا چین در مورد تایوان باشد.
این اظهارات در چین به‌عنوان «درخشان» تمجید شد – که در برابر حمایت ایالات متحده از استانی جدایی‌طلب می‌شمرد – اما در میان متحدان غربی باعث افزایش اعتراض‌ها شد.
و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که ایالات متحده از زمانی که او قدرت را ترک کرد، آنقدر نفوذ خود را در جهان از دست داده است که “ماکرون، که دوست من است، با چین تمام شده و الاغ او را می‌بوسد”.