مکرون خواستار پایان دادن به آلودگی پلاستیکی در مذاکرات جهانی شد

مکرون خواستار پایان دادن به آلودگی پلاستیکی در مذاکرات جهانی شد

پاریس: رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون روز دوشنبه از کشورهایی که در حال مذاکره برای یک معاهده جهانی علیه آلودگی پلاستیک هستند، خواست تا به مدل تولید «جهانی و ناپایدار» امروز پایان دهند.
وی به نمایندگان 175 کشور که در آژانس فرهنگی سازمان ملل متحد در یونسکو در پاریس گرد آمده بودند، گفت: «اگر کاری نکنیم، میزان زباله های پلاستیکی تا سال 2060 سه برابر خواهد شد».
وی در پیامی ویدیویی گفت: آلودگی پلاستیکی یک بمب ساعتی و در عین حال امروز یک بلا است.
ما باید به یک مدل جهانی شده و ناپایدار تولید پلاستیک در چین و سایر کشورها پایان دهیم. کشورهای OECD که به صورت پسماند به کشورهای در حال توسعه که به مراتب کمتر مجهز به سیستم های تصفیه زباله هستند صادر می شود.
“هدف اول باید کاهش تولید پلاستیک های جدید و ممنوعیت هرچه سریعتر آلاینده ترین محصولات – مانند پلاستیک یک بار مصرف به اضافه آلاینده ها – و خطرناک ترین آنها برای سلامت باشد.”
او خواستار این شد که 100 درصد پلاستیک‌ها به طور کامل قابل بازیافت باشند، در حالی که امروزه تنها 15 درصد است و از حدود 50 کشوری که به دنبال پایان دادن به آلودگی پلاستیکی تا سال 2040 هستند، حمایت کرد.
مکرون تاریخ هدف پایان سال آینده را برای توافق بر سر یک متن الزام آور قانونی برای توقف آلودگی پلاستیکی پیش از کنفرانس سازمان ملل در مورد اقیانوس ها که برای سال 2025 در فرانسه تعیین شده است، یادآور شد. مدیترانه ای شهر نیس
تولید سالانه پلاستیک در 20 سال گذشته بیش از دو برابر شده و به 460 میلیون تن رسیده است که بیشتر آن یک بار مصرف است.