نخست وزیر ارمنستان ، تحت فشار برای ترک کار پس از شکست قره باغ ، از برنامه عملیاتی رونمایی کرد

ایروان: نخست وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان روز چهارشنبه از یک برنامه عملیاتی شش ماهه رونمایی کرد که به گفته وی برای اطمینان از ثبات دموکراتیک کشورش طراحی شده است ، حتی در شرایطی که آرایش دولت در جریان است.
پاشینیان درخواست مخالفان و معترضین به استعفا را به دلیل آنچه که آنها می گویند کنترل فاجعه بار وی درگیری شش هفته ای بین آذربایجان و نیروهای ارمنی قومی بیش از محاصره قره باغ و مناطق اطراف آن.
بر اساس توافق صلح با میانجیگری روسیه ، مناطقی که قبلاً تحت کنترل ارمنی ها بودند به آذربایجان تحویل داده می شود که نیروهایشان قطعاتی از سرزمینهایی را که باکو در جنگ قبلی در دهه 1990 از دست داده بود پس گرفتند.
وزیر خارجه ارمنستان اوایل این هفته استعفا داد.
پاشینیان روز چهارشنبه در پستی در فیس بوک بار دیگر تکرار کرد که مسئولیت کامل آنچه اتفاق افتاده را به عهده گرفت ، اما گفت اکنون مسئول تثبیت ارمنستان و تأمین امنیت ملی آن است.
وی قبل از ذکر 15 نقطه عملیاتی که می خواست آنها را هدف قرار دهد ، نوشت: “من کاملاً حل شده ام.”
وی گفت که می خواهد تلاش کند روند مذاکرات رسمی را به سرانجام برساند قره باغ تحت حمایت گروه OSCE مینسک و اولویت بازگشت افراد به سرزمینی است که هنوز تحت کنترل ارمنیان است.
این به معنای کمک به مردم برای بازگرداندن خانه ها و زیرساخت های آسیب دیده ، کمک مالی به خانواده های سربازانی بود که در درگیری کشته شدند و مراقبت صحیح از مجروحان.
وی گفت که می خواهد به وضعیت حقوقی این کشور نیز بپردازد قره باغ کوهستانی، انجام اصلاحات نظامی ، اصلاح قانون انتخابات و تمرکز بر روی مقابله با بیماری همه گیر ویروس کرونا و اقتصاد.
پاشینیان نوشت: “در ژوئن 2021 من گزارشی در مورد این نقشه راه ارائه خواهم کرد.” “افکار عمومی و واکنش برای تصمیم گیری در مورد اقدامات آینده در نظر گرفته خواهد شد”.