نخست وزیر دانمارک سخنرانی می کند که بخشی از آن توسط هوش مصنوعی نوشته شده است

نخست وزیر دانمارک سخنرانی می کند که بخشی از آن توسط هوش مصنوعی نوشته شده است

کپنهاگ: نخست وزیر دانمارک مته فردریکسن روز چهارشنبه در پارلمان سخنرانی کرد که بخشی از آن با استفاده از ابزار هوش مصنوعی ChatGPT نوشته شد تا جنبه‌های انقلابی و خطرات هوش مصنوعی را برجسته کند.
رئیس دولت دانمارک در حالی که پارلمان برای تعطیلی تابستان آماده می شود، سخنرانی سنتی داشت.
فردریکسن به طور ناگهانی در بخشی از سخنرانی خود برای قانونگذاران گفت: “آنچه که من اینجا خواندم از من نیست. یا هر انسان دیگری برای این موضوع.”، توضیح داد که توسط ChatGPT نوشته شده است.
مقام معظم رهبری افزودند: «حتی اگر همیشه به سرش نخورده باشد، چه از نظر جزییات برنامه کاری دولت و چه از نظر نقطه گذاری، هم جذاب است و هم ترسناک است که چه توانایی دارد».
ChatGPT در اواخر سال گذشته مورد توجه قرار گرفت و توانایی تولید مقاله، شعر و مکالمه را از کوتاه ترین درخواست ها نشان داد.
موفقیت بی‌نظیر این برنامه با میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در این زمینه، جرقه‌ای را به دنبال داشت، اما منتقدان و خودی‌ها زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند.
نگرانی‌های رایج شامل این احتمال است که چت‌بات‌ها می‌توانند وب را با اطلاعات نادرست پر کنند، الگوریتم‌های مغرضانه مواد نژادپرستانه را تولید می‌کنند، یا اینکه اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند کل صنایع را هدر دهد.
این موضوع در دستور کار نشست سطح بالا در مورد تجارت بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه در لولیا، سوئد است.
گروهی از روسای صنعت و کارشناسان از جمله سام آلتمن شرکت OpenAI که ربات ChatGPT را ایجاد کرد، روز سه شنبه در مورد خطر بالقوه “انقراض” ناشی از این فناوری هشدار داد.
بخشی از سخنرانی فردریکسن که توسط ChatGPT تهیه شده بود شامل جملاتی مانند زیر بود: “در سال گذشته پارلمانی رهبری یک دولت گسترده یک افتخار و چالش بوده است.”
ما سخت کار کرده ایم تا بین احزاب همکاری کنیم و آینده ای قوی و پایدار را تضمین کنیم دانمارکChatGPT همچنین نوشت: “ما اقداماتی را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و تضمین جامعه ای عادلانه تر و فراگیرتر که در آن همه شهروندان از فرصت های برابر برخوردار باشند، برداشته ایم.”
اگرچه در این مسیر با چالش‌ها و مقاومت‌هایی روبرو بوده‌ایم، اما به دستاوردهایی که با هم در سال گذشته پارلمانی دست یافته‌ایم افتخار می‌کنم.»
سخنرانان معمولی فردریکسن هنوز در مورد کیفیت نوشته اظهار نظر نکرده اند.