نکاتی برای جلوگیری از ترک خوردگی پاشنه و خشکی پا در این زمستان

وقتی تابستان ها رفت و آمد می کنیم ، لباس های نسیم و صندل های بند دار می پوشیم ، پاهایمان بدون لک تمیز است و به خوبی از آنها مراقبت می شود! با این وجود ، وقتی قدم به ماه های زمستان می گذاریم ، تمایل داریم که وقتی پاها را در جوراب و کفش ضخیم ناپدید می شوند ، نادیده بگیریم. چیزی که ما نمی فهمیم این است که سرما پاهای ما را حتی بیشتر خشک می کند و در صورت عدم تغذیه مناسب ، پاشنه های ترک خورده و خونریزی می کند. برای حل این وای زیبایی ، این نکات را دنبال کنید و پاهای خود را در طول ماه های زمستان نرم ، لطیف و مرطوب نگه دارید:

– پاها را به مدت 10 دقیقه و دو بار در هفته در خانه در آب گرم قرار دهید. پس از خیساندن ، پوست خشک را به آرامی از بین ببرید.

– پس از مالش و پاك كردن پاها ، بلافاصله از كرم پا براي مراقبت از پا استفاده كنيد. اگر پوست شما واقعاً خشک است ، بدنبال کرم های مخصوص پا باشید که ضخیم تر از کرم های صورت باشد. همچنین برای بهترین نتیجه ، هر شب قبل از خواب از کرم پا استفاده کنید.

– ماساژ نه تنها برای کف های خشک و ترک خورده بسیار عالی است بلکه برای از بین بردن تمام خستگی ها از پا ، باعث می شود پاهایتان آرام باشد. ماساژ با روغن نارگیل ، گیوه ، روغن بادام یا روغن کنجد باعث گردش خون در پاها می شود و به دام انداختن رطوبت کمک می کند.

– اگر هنوز متوجه پاشنه خشک هستید ، از ژله نفتی استفاده کنید ، که می تواند پاشنه های ترک خورده شما را شگفت زده کند. هنگام خواب آن را روی پاهای تمیز ماساژ دهید و روی جوراب ها بلغزانید. این به قفل شدن رطوبت کمک می کند.

با ورودی های دکتر سیمال سوین ، بنیانگذار ، کلینیک AAYNA