نکاتی که باید هنگام شستن صورت بر اساس نوع پوست به یاد داشته باشید

همه افراد در مورد اهمیت شستشوی صورت شما بسیار خوانده اند. اما چه تعداد از شما می دانید که چگونه صورت خود را بر اساس نوع پوست خود بشویید؟ این چیزی است که بیشترین اهمیت را دارد. اگر به نشانه هایی که پوست صورت شما سعی می کند به شما بدهد توجه نکنید ، ممکن است در نهایت بیشتر به پوست آسیب برساند. این باعث می شود که در مورد نکاتی برای شستن صورت به روش صحیح بر اساس نوع پوست صحبت کنیم.

– برای پوست چرب: شما باید به دنبال ژل شستشوی صورت یا شوینده صورت باشید. محصولات مبتنی بر کف را انتخاب کنید که بدون از بین بردن پوست همه روغن ، عمیقا تمیز می شوند. اگر پوست شما مستعد آکنه است ، پاک کننده ها یک روش عالی برای استفاده یک ماده م activeثر بر روی پوست هستند ، بدون اینکه مدت زمان طولانی روی آن بنشیند. پاکسازی مضاعف با روغنی و به دنبال آن یک شوینده پایه آب برای از بین بردن سبوم و جرم ایده آل است. چسباندن پوست خشک و استفاده از تونر پس از پاک سازی به شما کمک می کند.

– برای پوست خشک: پوست خشک به مراقبت ویژه ای احتیاج دارد زیرا شستن آن با محصولات نامناسب باعث بدتر شدن لک و خشکی آن می شود. توصیه می شود محصولی را انتخاب کنید که فاقد الکل باشد و به پوست آبرسانی کند. اطمینان حاصل کنید که این محصولات فاقد پارابن و رایحه نیز هستند. در هنگام مسافرت ، می توانید کمی روغن صورت آغشته کرده و سپس هنگامی که می خواهید صورت خود را تمیز کنید ، آن را با دستمال بدون الکل پاک کنید. با پاشیدن آب روی صورت و تمیز کردن پوست خود را با حوله تمیز ، ژل یا پاک کننده های مرهم خود را بشویید.

– برای پوست ترکیبی: از محصولی که خیلی قوی است خودداری کنید زیرا می تواند چربی های طبیعی پوست را از بین ببرد. پوست ترکیبی به محصولی متعادل نیاز دارد زیرا قسمت های خاصی از پوست خشک هستند در حالی که منطقه T و چانه می توانند چرب شوند. از یک شستشوی صورت ملایم و مبتنی بر ژل استفاده کنید که صورت را بدون خشک کردن پاک کند. آب میسلار یک گزینه موثر برای پاکسازی این نوع پوست است. حداقل دو بار در هفته پس از شستن صورت ، از اسکراب لایه بردار استفاده کنید. تجمع چربی در پوست ترکیبی را تمیز می کند. بعد از شستشوی صورت ، یک تونر بدون الکل استفاده کنید زیرا به از بین بردن باقیمانده باقیمانده در منافذ پوست کمک کرده و آنها را به حداقل می رساند. اسکراب را به آرامی روی پوست خشن مسدود شده ماساژ دهید تا قبل از شستشو ، لکه ها و تجمع روغن ایجاد شود. صورت خود را خشک کنید و آن را با یک تونر دنبال کنید.