واکسن کرونا ویروس | بررسی واقعی: آیا همانطور که در شبکه های اجتماعی ادعا شده است واکسن COVID-19 هند واقعاً آماده است؟

در مورد تولید واکسن COVID-19 ، در سراسر جهان ، سروصدای زیادی وجود دارد.

براساس WHO ، بیش از 45 گروه پزشکی مستقل وجود دارد که درگیر برنامه ریزی برای تولید واکسن ویروس کرونا در اولین بازه زمانی هستند. حداقل 3 نامزد واکسن در هند در مراحل حساس توسعه و آزمایش هستند که این امر زمینه دستیابی سریعتر به واکسن مصوب را در سال آینده فراهم می کند.

بسیاری از شرکتهایی که برای تهیه مجوزهای اضطراری درخواست داده اند ، با توزیع جهانی توزیع استراتژیک ترسیم می شود.

با این حال ، طبق ادعای جدیدی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود ، هند از قبل دسترسی به واکسن COVID-19 را تضمین کرده است. آیا هنوز در اینترنت با این ادعا روبرو شده اید؟

ادعای جدیدی که در رسانه های اجتماعی انجام می شود حاکی از آن است که هند از قبل واکسن Corona در دسترس دارد و تمام افرادی که برای واکسیناسیون باید اقدام کنند این است که یک برنامه را بارگیری کنند ، شماره آنها را ثبت کنند و واکسیناسیون را ادامه دهند.

این پیام همچنین با پیوندی که کاربران باید روی آن کلیک کنند ، در واتساپ و فیس بوک به طور گسترده پخش شده است.

اما ، آیا این درست است؟

آیا هنوز واکسن COVID-19 آماده داریم؟

همانند هر چیزی که در اینترنت می خوانیم ، هرگونه اخبار مربوط به COVID-19 نیز باید با احتیاط خوانده شود.

نه تنها کار اساسی در ساخت واکسن COVID-19 هنوز ادامه دارد ، بلکه هنوز هیچ روز یا تاریخی مشخص وجود ندارد که چه زمانی واکسن در دسترس عموم قرار گیرد.

برای اولین بار ، تولید واکسن به نتیجه می رسد. در حالی که بیشتر نامزدهای امیدوار کننده در مراحل حیاتی رشد قرار دارند ، مدت زمان زیادی طول می کشد تا واکسنی که برای استفاده تأیید شده است برای میلیاردها در معرض خطر نباشد.

هند شاهد کار سریع در چهار کاندید واکسن است. در حالی که COVAXIN با پشتیبانی Bharat Biotech-ICMR در مرحله III است و تا فوریه 2021 برای تأییدات بیشتر درخواست می کند ، یک واکسن داخلی دیگر ، ZyCOV-D ، ساخته شده توسط Zydus Cadila مستقر در احمدآباد ، فقط در حال آماده سازی برای ثبت نام شرکت کنندگان در آزمایشات مرحله III است. هنوز هیچ برنامه ای برای اکران منتشر نشده است.

دو واکسن دیگر در بحث ، واکسن Oxford-AstraZeneca (Covishield) فقط در سه ماهه اول سال 2021 در دسترس قرار خواهد گرفت. هنوز آزمایشات فاز III به پایان نمی رسد. Sputnik V روسیه ، که در هند به بازار عرضه و فروخته می شود ، منتظر مجوز برای شروع آزمایشات فاز II / III است ، پس از تصویب نامه ها با آن موافقت می شود.

در مورد سایر واکسنهای جهانی که در حال حاضر روی آنها کار می شود ، مقامات در حال کشف راهی برای تضمین دوزهای هند هستند که باز هم انجام آنها زمان بر است.

ثانیا ، طبق اپیدمیولوژیست ها و مقامات پزشکی ، تنظیم دقیق برنامه واکسیناسیون برای مردم هند ممکن است بیش از یک سال طول بکشد. می توان انتظار داشت که واکسیناسیون موثر فقط تا سال 2022 اتفاق بیفتد.

در مورد دوزهای اورژانسی که برای آماده سازی آماده می شوند ، اولین اولویت با کارکنان بهداشت در سراسر هند و مردم است ، که برای آن ، مقامات در حال آماده سازی مرحله ای مرحله ای هستند.

در جای دیگر ، یک واکسیناسیون واکسیناسیون که افراد با خطر بالا و دارای نقص ایمنی را ایمن می کند ، اولویت خواهد بود. از این رو ، هنوز برنامه ای برای تلقیح توده ها وجود ندارد ، از جمله افراد سالم در حال حاضر در برابر COVID-19.

همین شایعه اخیراً توسط مقامات هند نیز لغو شد.

در مورد پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، تنها “واکسن” واقعی که اکنون در پیش رو داریم اقدامات ضدعفونی کننده و فاصله گذاری اجتماعی است. دستان خود را مرتبا بشویید ، یک فاصله شش فوت را حفظ کنید ، سطحهایی را که لمس می کنید ضد عفونی کنید و از همه مهمتر ماسکی استفاده کنید که مانع از گسترش COVID-19 شود.