ولودیمیر زلنسکی: امسال برای پیروزی تعیین کننده خواهد بود

ولودیمیر زلنسکی: امسال برای پیروزی تعیین کننده خواهد بود

هلسینکی: رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی روز چهارشنبه گفت که سال جاری “تعیین کننده” خواهد بود زیرا وی در سفری غیرمنتظره به فنلاند بر درخواست خود برای تسلیحات سنگین تر قبل از حمله متقابل اوکراین علیه روسیه تاکید کرد.
او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای فنلاندی خود، ساولی نینیستو، به خبرنگاران گفت: “من معتقدم که امسال برای ما، برای اروپا، برای اوکراین، تعیین کننده برای پیروزی خواهد بود.”
زلنسکی از نینیستو، که کشورش در ماه آوریل به جدیدترین عضو ناتو تبدیل شد، برای حمایت نظامی خود تا کنون تشکر کرد و گفت که دو طرف برای تسریع در تحویل بیشتر توافق کرده اند.
در حالی که اوکراین به طور خاص درخواست جت های جنگنده پیشرفته کرده است، نینیستو گفت که به دلیل موقعیت جغرافیایی فنلاند – با مرز طولانی آن با روسیه – “نمی تواند” جت های موجود خود را قبل از تحویل هواپیماهای جدید که برای سال 2025 برنامه ریزی شده است، رها کند. .
اما زلنسکی گفت که “مطمئن است که ما هواپیما خواهیم داشت” و خاطرنشان کرد که تا کنون اوکراین باید قبل از دریافت پشتیبانی نظامی پیشرفته‌تر، ابتدا خود را در میدان جنگ ثابت کند.
وی گفت: «ما اقدامات تهاجمی انجام خواهیم داد و پس از آن هواپیماها را دریافت خواهیم کرد.
زلنسکی همچنین پیوستن فنلاند به ناتو را تبریک گفت و گفت که “اوکراین به همان تضمین های امنیتی نیاز دارد.”
او گفت: «قوی ترین تضمین امنیتی برای اوکراین عضویت در ناتو است.
نینیستو با استناد به سیاست درهای باز ناتو گفت که “بسیار مهم” است که “همه کشورهای ناتو بتوانند صدای مشترکی در این مورد داشته باشند” پیش از نشست ناتو در ویلنیوس در ماه جولای.
اواخر چهارشنبه، زلنسکی قرار بود در اجلاس سران پنج کشور شمال اروپا شرکت کند.
رهبر اوکراین قرار بود با نخست وزیر سوئد گفتگوهای دوجانبه داشته باشد اولف کریسترسون، فروشگاه Jonas Gahr از نروژ، Mette Frederiksen دانمارکی و Katrin Jakobsdottir از ایسلند.
داریا زریونا، مشاور ارتباطات ریاست جمهوری در تلگرام نوشت: “برای حضور در ناتو و حمایت از اتحادها برای جلب حمایت، کار دیپلماتیک اساسی باید انجام شود. اوکراین امروز این کار را انجام می دهد.”
پس از تهاجم روسیه در فوریه 2022، همه کشورهای شمال اروپا متعهد شده اند که از اوکراین حمایت مالی و نظامی کنند.
دانمارک، فنلاند، نروژ و سوئد نیز با اهدای برخی از تانک‌های لئوپارد 2 خود یا ارائه حمایت مالی برای دستیابی به آنها، به تلاش‌های بین‌المللی برای تامین سلاح‌های سنگین‌تر به اوکراین پیوسته‌اند.
روز سه‌شنبه، دانمارک اعلام کرد که 1.7 میلیارد کرون (250 میلیون دلار) کمک نظامی ارسال می‌کند که بزرگترین کمک مالی آن تا به امروز، “برای حمایت از حمله آتی اوکراین” است.