ویروس کرونا ویروس: در اینجا نحوه پیشرفت علائم COVID-19 و چگونگی بروز آن از بدتر به بدتر وجود دارد

طبق مطالعه اخیر محققان بیمارستان Zhongnan دانشگاه ووهان ، الگوی مشابهی از علائم در بین 140 بیمار که آزمایش ویروس مثبت داشتند ، شناسایی شد. این تحقیق نشان می دهد که در حدود 99٪ بیماران درجه حرارت بالایی دارند ، در حالی که بیش از نیمی از آنها خستگی و سرفه خشک را تجربه کرده اند. حدود یک سوم نیز درد عضلانی و دشواری در تنفس را تجربه کردند.

در اینجا درک روشنی از جدول زمانی علائم COVID-19 و نحوه پیشرفت آن در اکثر بیماران وجود دارد.

روز اول: اولین علامت ویروس کرونا معمولاً به صورت تب ظاهر می شود. بعضی از آنها ممکن است خستگی ، درد عضلانی و سرفه خشک را تجربه کنند ، درصورتی که یک یا دو روز قبل تعداد کمتری با مشکلات اسهال یا حالت تهوع روبرو شوند.

روز پنجم: بیماران ممکن است از درد قفسه سینه و تنگی نفس رنج ببرند – به خصوص اگر سن آنها بالاتر باشد یا از نظر سلامتی از قبل موجود باشند.

روز هفتم: طبق مطالعه دانشگاه ووهان ، روز هفتم تعیین می کند که آیا بیمار باید در بیمارستان بستری شود یا می تواند به تنهایی در انزوای خود رها شود.

روز 8: در این روز ، بیماران شدید COVID دچار سندرم دیسترس تنفسی حاد (ARDS) می شوند ، بیماری که هنگام تخلیه ریه ها با مایعات اتفاق می افتد.

روز 10: اگر علائم در روز 10 بدتر شوند ، این زمانی است که بیماران به احتمال زیاد در ICU بستری می شوند. این بیماران احتمالاً شکم درد و کاهش اشتهای بیشتری نسبت به بیمارانی دارند که موارد خفیف تری دارند.

روز هفدهم: معمولاً در این روز افرادی که بهبود می یابند یا علائم خفیف دارند پس از دو و نیم هفته از بیمارستان مرخص می شوند.