ویروس کرونا: چگونه از دست دادن بویایی می تواند نشانه خوبی برای بهبودی بسیاری از بیماران COVID باشد

از دست دادن بویایی ، که همچنین می تواند بر توانایی شما در چشیدن غذای طبیعی تأثیر بگذارد ، برای افرادی که این علامت COVID ‘خفیف’ را تجربه می کنند ، کاملاً ناتوان کننده و ناامید کننده است. حتی در این صورت ، بسیاری از کارشناسان معتقدند که ممکن است از دست دادن بویایی یا چشایی ، همراه با کاهش اشتها ، نشانه خوبی از عفونت باشد ، زیرا ممکن است افراد را در برابر سایر علائم کشنده COVID-19 ، یعنی حملات تنفسی و التهابی ، محافظت کند.

بسیاری از پزشکان اکنون می گویند که افرادی که دچار از دست دادن کامل بویایی و چشایی می شوند ، با علائم گوارشی مانند گرفتگی عضلات ، اسهال ممکن است فقط از یک نوع خفیف ویروس کرونا رنج ببرند ، که اکنون بیش از 55 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا شده اند. از بین رفتن بویایی و چشایی نه تنها درمان دارویی ندارد ، بلکه همچنین می تواند به این معنی باشد که آنها از حملات شدید تنفسی که معمولاً از هفته 2 عفونت COVID شروع می شود ، محافظت می کنند.

طبق گفته پزشکان هندی که روی نقشه برداری از علائم و نشانه های COVID-19 کار کرده اند ، بیماران با یک فرم متوسط ​​یا شدید بیماری ، که به مراقبت های ویژه ICU نیاز دارند ، به ندرت گزارش می کنند که از دست دادن ناگهانی بویایی به عنوان یک علامت ، که می تواند دلالت کند که تا حد زیادی “پیش آگهی” خوبی است و فقط یک نوع خفیف از COVID-19 است.