پرونده های Covid روسی با آغاز تعطیلی شبانه مسکو به رکورد رسید

مسکو: روسیه روز جمعه با ثبت 21983 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا ، در حالی که مسکو برای تلاش برای مهار بیماری همه گیر Covid-19 آماده تعطیلی رستوران ها و بارها در یک شب شد.
علی رغم افزایش اخیر ، مقامات روسیه در برابر اعمال محدودیت های قفل در برابر مقاومت در برابر اقدامات اولیه در سال جاری مقاومت کرده و در عوض بر اهمیت بهداشت ، فاصله اجتماعی و انجام اقدامات هدفمند در مناطق خاص تأکید کردند.
مسکو ، که طی 24 ساعت گذشته 5974 مورد جدید را گزارش کرده است ، دستور داده است که بارها ، رستوران ها و کلوپ های شبانه از جمعه تا اواسط ژانویه بین ساعت 11 شب تا 6 صبح تعطیل شوند. مقامات نسبت به یورش و جریمه برای موسساتی که مطابقت ندارند ، هشدار دادند.
برخی از دارندگان رستوران شکایت داشتند که این اقدامات به کسب و کار آنها صدمه زده در حالی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کار کمی انجام می دهند.
سوتلانا پیونوا ، مدیر Parka Bar در مرکز مسکو گفت: “ما بالاخره یک بار هستیم و بیشتر بارها شب کار می کنند.” “صادقانه بگویم ، من اقدامات انجام شده را کاملاً درک نمی کنم.”
شهر پراکنده نزدیک به 13 میلیون نفری دانشجویان دانشگاه و دانشگاه را به سمت یادگیری آنلاین سوق داده و به کودکان مدرسه ای که قبلاً از خانه یاد می گرفتند توصیه کرده است که سفر خود را به حداقل برسانند.
سرگئی سوبیانین ، شهردار گفته است که امیدوار است مسکو مجبور به اعمال محدودیت اضافی نباشد ، اما در صورت وخیم تر شدن شرایط می تواند این کار را انجام دهد.
به گزارش خبرگزاری تاس ، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روز جمعه گفت آزمایشگاه هایی که آزمایشات Covid-19 را انجام می دهند باید به صورت شبانه روزی کار کنند و تأخیر در ارائه نتایج غیرقابل قبول است.
مقامات روسی می گویند که این کشور بیش از 67.3 میلیون آزمایش از زمان ابتلا به بیماری همه گیر انجام داده است.
روز چهارشنبه ، صندوق ثروت حاکمیت روسیه گفت که واکسن Sputnik V که در این کشور تولید می شود ، 92٪ در محافظت از افراد در برابر COVID-19 در آزمایشات موقت موثر است.
گروه ویژه ویروس کرونا در روز جمعه از 411 مورد مرگ مربوط به Covid-19 در 24 ساعت گذشته خبر داد و شمار رسمی کشته ها را به 32443 نفر رساند.
از ابتدای شیوع همه گیر ، روسیه با 1،880،551 عفونت ، پنجمین مورد در جهان پس از ایالات متحده ، هند ، برزیل و فرانسه است.