پزشک در مورد خطرات استفاده طولانی مدت از Montelukast هشدار می دهد. در اینجا جزئیات است

پزشک در مورد خطرات استفاده طولانی مدت از Montelukast هشدار می دهد.  در اینجا جزئیات است

دکتر ابی فیلیپس، که در توییتر با نام The Liver Doc شناخته می‌شود، توییتی منتشر کرده است که در آن به عوارض جانبی Montelucast، که یک داروی بسیار تجویزی است، اشاره کرده است. بسیاری از مردم برای جلوگیری از رینیت آلرژیک و آسم برونش به مصرف طولانی مدت دارو می پردازند. همچنین گاهی اوقات همراه با آنتی هیستامین هایی مانند سرتریزین تجویز می شود.

دکتر به یک مقاله تحقیقاتی 2020 اشاره می کند که توسط AJMC منتشر شده است که می گوید FDA گفته است که نسخه Montelucast اکنون به یک هشدار جعبه ای نیاز دارد. این مطالعه اثرات شدید این دارو را بر سلامت روان نشان داد. این مطالعه پزشکان را از تجویز آن برای بیماران مبتلا به یک مورد خفیف آسم یا آلرژی منع می کند. در این گزارش آمده است: “بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی و بیماران/مراقبان از خطر آن آگاه نیستند.”

اگرچه این داروی بدی نیست، اما محققان نگرانند که مزایای آن ممکن است بر خطرات مرتبط با آن بیشتر باشد. مطالعه انجام شده توسط FDA “82 مورد خودکشی کامل مرتبط با مونتلوکاست” را شناسایی کرد.
در این توئیت آمده است: اگر ماه‌هاست که مونتلوکاست مصرف می‌کنید و با شروع جدید مشکلات سلامت روان یا بدتر شدن مشکلات سلامت روانی قبلی مواجه شده‌اید، لطفاً با پزشک خود صحبت کنید. اگر فرزندان شما علائم نامطلوب سلامت روان به ویژه بی خوابی، اضطراب را پس از شروع مونته لوکاست نشان دادند، به پزشک خود اطلاع دهید.

برای کسانی که می خواهند گزارش را مطالعه کنند، اینجا را کلیک کنند