پله اسطوره فوتبال رسما وارد فرهنگ لغت برزیل شد، معنی این کلمه چیست

پله اسطوره فوتبال رسما وارد فرهنگ لغت برزیل شد، معنی این کلمه چیست

پله که نام مستعار اسطوره فقید فوتبال برزیل، Edson Arantes do Nascimento است، رسما وارد فرهنگ لغت پرتغالی زبان پرتغالی برزیل شده است. فرهنگ لغت برزیل کلمه “pelé” را به عنوان یک صفت به نسخه دیجیتالی خود اضافه کرده است.

بنا به گزارش ها، پس از انتشار نسخه جدید، این صفت در نسخه چاپی نیز دیده می شود.

این صفت به جای کلمات ” استثنایی ، غیر قابل مقایسه ، منحصر به فرد” استفاده می شود. هنگام توصیف شخصی که این ویژگی ها را دارد، اکنون می توان از کلمه “pelé” استفاده کرد.
این به عنوان حرکتی برای احترام به افسانه و یادآوری میراث پایان ناپذیر او تلقی می شود.
این حرکت پس از کمپینی توسط بنیاد پله برای بزرگداشت اسطوره فوتبال انجام شد که بیش از 125000 امضا جمع آوری کرد.

این فوتبالیست استثنایی در سن 82 سالگی در دسامبر 2022 در مبارزه با سرطان پیشرفته روده بزرگ درگذشت.
پله سه بار قهرمان جام جهانی شد و به طور گسترده ای به عنوان بزرگترین فوتبالیستی است که دنیای فوتبال شاهد آن بوده است. او در طول 21 سال دوران حرفه ای خود، 37 عنوان قهرمانی کسب کرد و در مجموع 1279 گل در 1363 بازی به ثمر رساند.

بی بی سی گزارش داد که در طول دو دهه دوران بازیگری خود، رکورد 1281 گل را با باشگاه برزیلی سانتوس، تیم ملی برزیل و نیویورک کاسموس به ثمر رساند.

در این نوشته آمده است: “pe.lé adj. آن یا کسی که غیرعادی است، کسی که یا به دلیل کیفیت، ارزش یا برتری خود را نمی توان با هیچ چیز یا کسی برابری کرد، درست مانند پله، نام مستعار ادسون آرانتس دو ناسیمنتو. (1940-2022)، که به عنوان بزرگترین ورزشکار تمام دوران شناخته می شود؛ استثنایی، بی نظیر، بی نظیر.”

به گزارش بی بی سی، بنیاد پله گفت که این ادای احترامی مناسب برای “شاه” است.

«این عبارت قبلاً برای اشاره به کسی که در کاری که انجام می دهد بهترین است استفاده می شود [made eternal] در صفحات فرهنگ لغت!» در توییت آمده است.