چند ماه پس از بهبودی پس از یک حمله مرگبار، سلمان رشدی قصد دارد در کتاب بعدی خود درباره آن بنویسد.

چند ماه پس از بهبودی پس از یک حمله مرگبار، سلمان رشدی قصد دارد در کتاب بعدی خود درباره آن بنویسد.

سلمان رشدی، نویسنده پرفروش بین‌المللی، پس از جان سالم به در بردن از حمله وحشیانه به او در نیویورک در 12 اوت 2022، به آرامی اما پیوسته از آن بهبود می‌یابد. رشدی در مصاحبه اخیرش به تایم گفت: “من دارم به آنجا می رسم. بدن انسان ظرفیت قابل توجهی برای شفا دارد. نمی گویم 100% برگشته ام، اما در راه هستم.”
رشدی همچنین فاش کرد که اگرچه بهبودی او ممکن است بیشتر طول بکشد، اما به طور کامل به حالت عادی باز نخواهد گشت. “چشم برنمی گردد. چشم از دست رفته است. دستی که به شدت آسیب دیده بود با درمان های زیاد به خوبی بهبود می یابد. و زخم های دیگر بهبود می یابند. درمان زیادی لازم است. بدیهی است که وجود داشت. او به کارل ویک از تایم گفت.

نویسنده برنده جایزه بوکر همچنین به اشتراک گذاشت که قصد دارد در کتاب بعدی خود درباره حمله به او بنویسد، زیرا این به او کمک می کند تا با آن مقابله کند. “یکی از کارهایی که انجام می دهم یافتن راهی برای نوشتن در مورد آنچه اتفاق افتاده است. هر آنچه که بعدا منتشر می شود به احتمال زیاد متنی در مورد آن خواهد بود. برای من، این راهی برای به عهده گرفتن مسئولیت آن است. من هنوز هم هستم. رشدی در این مصاحبه گفت: من نمی‌توانم چیز زیادی در مورد آن بگویم، جز اینکه قصد من انجام آن است و دارم روی آن کار می‌کنم.
اشاره شده است که رشدی یکی از نویسندگان فهرست تایم از 100 فرد تأثیرگذار در سال 2023 است. سایر نویسندگان این فهرست عبارتند از: کالین هوور، پادما لاکشمی، نیل گیمن، سوزان-لوری پارک و دیگران.

در همین حال، آخرین رمان رشدی به نام «شهر پیروزی» یک ماه پس از حمله به او در سال 2022 منتشر شد. داستان در قرن چهاردهم در جنوب هند اتفاق می‌افتد.

برخی از دیگر آثار برجسته رشدی عبارتند از: «بچه های نیمه شب»، «کیشوت»، «جوزف آنتون: خاطرات» و غیره.