کرملین: کرملین می گوید گزارشگر آمریکایی بازداشت شده قوانین روسیه را “نقض” کرده است

کرملین: کرملین می گوید گزارشگر آمریکایی بازداشت شده قوانین روسیه را “نقض” کرده است

را کرملین روز سه شنبه گفت که خبرنگار وال استریت ژورنال ایوان گرشکویچ پس از اینکه وزارت امور خارجه آمریکا رسماً او را به عنوان «به اشتباه بازداشت شده» توسط روسیه معرفی کرد، “قوانین روسیه را نقض کرده” و “سرخ” دستگیر شده است.
سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) ماه گذشته گرشکویچ را به اتهام جاسوسی دستگیر کرد که به طور گسترده توسط کاخ سفید، سایر کشورهای غربی، وال استریت ژورنال، ده ها سازمان رسانه ای و گروه های حقوق بشر به عنوان جعلی شناخته شده است.
تصمیم ایالات متحده مبنی بر اینکه او “به اشتباه بازداشت شده” به این معنی است که معتقد است او عمدتاً به این دلیل که شهروند آمریکایی است هدف قرار گرفته است و انتقال پرونده از وزارت امور خارجه به دفتر فرستاده ویژه در امور گروگان ها این موضوع را مطرح می کند. مشخصات سیاسی
دیمیتری سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره اقدام آمریکا در روز سه شنبه پسکوف موضع روسیه مبنی بر اینکه گرشکویچ قانون را زیر پا گذاشته است، تکرار کرد.
پسکوف در مورد این نامگذاری گفت: “من نمی فهمم این رژیم جدید چه نوع نوآوری هایی را معرفی می کند. در مورد معنای آن، من نمی دانم.” وی گفت گرشکویچ “دستگیر شده و قوانین فدراسیون روسیه را نقض کرده است” و افزود: “این همان چیزی است که او به آن مظنون است، اما البته دادگاه تصمیم خواهد گرفت”.
بیش از 99 درصد پرونده های جنایی در روسیه با محکومیت دادستانی به پایان می رسد و این کشور مدت هاست که توسط ناظران حقوق بشر به دلیل عدم استقلال قضایی مورد انتقاد قرار گرفته است.
روسیه هیچ مدرکی برای حمایت از پرونده علیه گرشکویچ ارائه نکرده است، زیرا روسیه می گوید مواد پرونده محرمانه است.
هفته آینده، دادگاه به درخواست تجدیدنظر تیم حقوقی گرشکویچ علیه حکمی مبنی بر اینکه وی تا 29 ماه مه در بازداشت موقت در زندان لفورتوو مسکو نگهداری می شود، رسیدگی خواهد کرد.