کیف: روسیه سومین حمله به کیف را در 24 ساعت انجام داد

کیف: روسیه سومین حمله به کیف را در 24 ساعت انجام داد

کیو: در نتیجه سومین حمله روسیه به این کشور حداقل یک نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند کیف یک مقام رسمی در اوایل روز سه‌شنبه گفت، در ۲۴ ساعت، نیروهای دفاع هوایی اوکراین بیش از ۲۰ پهپاد را منهدم کردند.
سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی کیف در کانال پیام رسان تلگرام گفت: «حمله گسترده بود، از جهات مختلف و در چندین موج انجام شد.
به گفته مقامات، در دومین حمله مرگبار به پایتخت اوکراین در ماه مه و 17 از ابتدای ماه جاری، یک نفر بر اثر اصابت آوار هواپیمای بدون سرنشین به یک ساختمان بلندمرتبه که باعث آتش سوزی شد، جان باخت.
دو طبقه بالای ساختمان در منطقه Holosiivskyi تخریب شد و خدمات اورژانس به جستجوی افراد زیر آوار ادامه داد. ویتالی کلیچکو، شهردار کیف گفت که چهار نفر مجروح و 20 نفر تخلیه شدند.
عکس‌های مقامات کیف و شاهدان رویترز نشان می‌دهد که شعله‌های آتش از طبقات بالای ساختمان خارج شده و دود از سقف بلند می‌شود.
به گفته یک مقام کیف، روسیه در ماه می با استفاده از ترکیبی از پهپادها و موشک‌ها، عمدتاً در شب به منظور ایجاد ناراحتی‌های روانی بر مردم، مجموعه‌ای از حملات را به پایتخت اوکراین انجام داده است.
بر اساس اطلاعات اولیه، حملات روز سه‌شنبه تنها با پهپادهای شاهد ساخت ایران انجام شد، اداره نظامی کیف اعلام کرد.
رویترز قادر به تایید مستقل این گزارش نبود. هنوز مشخص نیست روسیه چند پهپاد پرتاب کرده است. هیچ اظهارنظری فوری از مسکو در مورد این حمله منتشر نشده است.
کلیچکو در پیامی در تلگرام گفت: دشمن به حمله به پایتخت ادامه می دهد. انفجارهای این شب در بسیاری از مناطق شهر به صدا درآمد.
او افزود که ریزش آوار به چندین منطقه از جمله محله های تاریخی پودیل و پچرسکی و منطقه سویاتوشین، علاوه بر منطقه هولوسیوسکی در جنوب غربی کیف، ضربه زد.
مقامات گفتند که میزان کامل خسارت هنوز در حال روشن شدن است.