گالتیه از اتهامات عمیقا آسیب دیده است: گالتیه از اتهاماتی که اظهارات نژادپرستانه کرده است به شدت آسیب دیده است.

گالتیه از اتهامات عمیقا آسیب دیده است: گالتیه از اتهاماتی که اظهارات نژادپرستانه کرده است به شدت آسیب دیده است.

پاریس: سرمربی پاری سن ژرمن کریستف گالتیر او گفت که در عمیق‌ترین سطح انسانیتش از اتهاماتی که در خصوص اظهارات نژادپرستانه و ضد مسلمانان در زمانی که هدایت باشگاه نیس فرانسه را بر عهده داشت، آسیب دیده است.
RMC Sport و دیگر رسانه‌های فرانسوی این هفته ایمیلی را از ژولین فورنیه، مدیر سابق فوتبال نیس به مالکان باشگاه نقل کردند که در آن او گالتیه را متهم کرد که گفته است بازیکنان سیاه‌پوست و مسلمان زیادی در تیم حضور دارند.
گالتیه 56 ساله روز جمعه قبل از بازی خانگی پی اس جی، صدرنشین لیگ مقابل لنز رده دومی در روز شنبه گفت: «من عمیقاً از نظراتی که به من نسبت داده شده و توسط برخی افراد خاص به روشی غیرمسئولانه نقل شده شوکه شده‌ام. . “آنها در عمیق ترین سطح انسانیتم به من صدمه زدند. من کودکی بودم که در املاک شورایی بزرگ شدم، در محیطی مختلط بزرگ شدم (با) ارزش های به اشتراک گذاری و احترام به افراد دیگر، هر که هستند، (هر چه که باشند) منشأ، رنگ و مذهب آنها.”
گالتیه گفت که در حال انجام اقدامات قانونی است.
وی گفت: نمی توانم بپذیرم که نام من و خانواده ام به این شکل لکه دار شود. “بنابراین من تصمیم گرفتم علیه هر کسی که به شرافتم لطمه می زند اتهام بزنم.”
خاویر بونهوم، دادستان نیس روز جمعه گفت تحقیقات مقدماتی در مورد “تبعیض بر اساس ادعای نژاد یا مذهب” آغاز شده است. او گفت که توسط پلیس نیس با جست و جوی دفتر مرکزی باشگاه در حال رسیدگی است.
جولین مینارد، رئیس ارتباطات پاری سن ژرمن گفت که “اتهامات جدی” علیه گالتیه مطرح شده است و باشگاه کاملاً از او حمایت می کند.
RMC Sport گفت که فورنیه که در دوران تصدی نیس با گالتیه اختلاف داشت، به دیو بریلزفورد، مدیر ورزشی اینئوس نامه نوشت تا او را در مورد جزئیات مکالمه ای که با مربی داشت مطلع کند.
اینئوس در سال 2019 باشگاه جنوبی را تصاحب کرد و در سال 2021 پس از کسب عنوان قهرمانی با لیل، گالتیه را به عنوان مربی منصوب کرد. او قبل از پیوستن به PSG یک فصل را در نیس گذراند. فورنیه پس از بیش از یک دهه حضور در باشگاه نیس را در سال 2022 ترک کرد.
ظاهراً فورنیه گفت که گالتیه در آگوست 2021 از حضور بازیکنان سیاه‌پوست و مسلمان بیش از حد در تیم شکایت کرد و این موضوع منعکس کننده مشخصات قومیتی شهر نیست. فورنیه به روزنامه محلی Nice-Matin گفت که او مسئول این سند فاش شده نیست.
بوراک ییلماز مهاجم ترکیه ای که زیر نظر گالتیه در لیل بازی می کرد از سرمربی سابق خود دفاع کرد. گالتیه همچنین از طرف مربی لنز، فرانک هایس، مربی رن برونو ژنسیو و مربی برست، اریک روی، حمایت شد.
گالتیه روز جمعه گفت: «این لحظات بسیار سختی هستند که از حمایتی که دریافت می کنید قدردانی می کنید. سخت بود، خیلی سخت بود. اما من به کار با کادرم پناه بردم تا برای این بازی بزرگ به بهترین شکل آماده شوم.”
گالتیه گفت که با بازیکنان درباره این اتهامات صحبتی نکرده است، “اما آنها با تعهد کامل خود در تمرین بهترین پاسخ ممکن را به من دادند.”
گروه برجسته ای از هواداران PSG – CUP (مجموعه اولتراهای پاریس) – خواستار خروج گالتیه در صورت اثبات صحت اظهارات شدند.
گالتیه با نگاه کردن به بازی روز شنبه گفت: “من بیانیه آنها را خوانده ام. من شک ندارم که همه هواداران ما پشت تیم خواهند بود.”
فورنیه پیش از این در مصاحبه ای با RMC به مسائل جدی با گالتیه اشاره کرده بود و گفته بود که سرمربی پاری سن ژرمن اگر دلایل اختلاف آنها را توضیح دهد هرگز نمی تواند “دوباره وارد رختکن شود”.
گالتیه قبل از پاسخ دادن مکث کرد وقتی از او پرسیدند که آیا فکر می‌کند کسی برای انتقام گرفتن از او است.
او گفت: “من نمی توانم به آن پاسخ دهم.”