یک زن روسی اعتراض خود را به خاطر بمبی که وبلاگ نویس نظامی را کشته است، از دست می دهد

یک زن روسی اعتراض خود را به خاطر بمبی که وبلاگ نویس نظامی را کشته است، از دست می دهد

دادگاهی در روسیه روز دوشنبه اعطای وثیقه به زنی را که متهم به تروریسم در حمله بمبی بود که در اوایل ماه جاری منجر به کشته شدن یک وبلاگ نویس نظامی روس طرفدار جنگ شد، رد کرد.
دادستان ها دریا را متهم کرده اند ترپووا26 ساله از کشتن وبلاگ نویس ولادلن تاتارسکیاو که نام اصلی او ماکسیم فومین بود، در یک سخنرانی عمومی که در 2 آوریل در کافه ای در سن پترزبورگ داشت، یک وسیله انفجاری پنهان شده در یک مجسمه را به او هدیه داد.
بازرسان می گویند که او از طرف یک گروه طرفدار اوکراین با ارتباط با الکسی ناوالنی منتقد زندانی کرملین – ادعاهایی که توسط همکاران ناوالنی و کیف رد شد – کار می کرد و او را به جرایم تروریستی متهم کرد.
دادگاهی در مسکو روز دوشنبه درخواست تجدیدنظر ترپووا را در مورد نگهداری در بازداشت موقت حداقل تا 2 ژوئن رد کرد. این استیناف عمدتاً رویه ای بود و به ماهیت اتهامات علیه او مربوط نمی شد.
به گزارش خبرگزاری تاس از دادگاه، ترپووا گفت از آنچه اتفاق افتاده پشیمان است و برای سایر قربانیان آرزوی بهبودی سریع دارد. در این انفجار بیش از 40 تن دیگر زخمی شدند.
شوهر ترپووا قبلاً به رسانه‌های مستقل روسی گفته بود که معتقد است او قاب شده است و نمی‌دانست مجسمه‌ای که به او گفته شده بود حاوی مواد منفجره باشد.
تاتارسکی یکی از شناخته شده ترین گروه وبلاگ نویسان با نفوذ بود که از زمان حمله روسیه به اوکراین به شهرت رسیدند. آنها اغلب در انتقادات خود از تشکیلات دفاعی روسیه و هدایت آن در جنگ، به شدت برای حمله تهاجمی تر به اوکراین فشار می آورند.
سال گذشته، تاتارسکی در ویدئویی که در مراسمی در کرملین به مناسبت الحاق یکجانبه چهار منطقه اوکراین به روسیه گرفته شد، گفت روسیه باید «همه را بکشد» و «همه را در اوکراین غارت کند».