آلمان تلاش می کند تا به صاحبان خانه در تعمیرات اساسی گرمایش اطمینان دهد

برلین: آلمانی دولت روز چهارشنبه به دنبال این بود که به مالکان خانه اطمینان دهد که برنامه‌هایی برای حذف تدریجی سیستم‌های گرمایش گاز یا نفت، دوره‌های انتقال سخاوتمندانه را فراهم می‌کند و موارد سختی را در نظر می‌گیرد.
تقریباً یک سوم انرژی مصرف شده در آلمان صرف گرمایش و آب گرم می شود و این امر باعث شد تا دولت لایحه ای را تهیه کند که بر اساس آن تمام سیستم های گرمایشی جدید نصب شده از سال آینده باید حداقل 65 درصد از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کنند. از سال 2045، تمام گرمایش با سوخت فسیلی به عنوان بخشی از هدف آلمان برای تبدیل شدن به “منع خواهد شد.اقلیم خنثی” تا آن زمان.
این پیشنهاد انتقاد احزاب اپوزیسیون را برانگیخته است که ادعا می کنند هزینه زیادی برای صاحبان خانه خواهد داشت، اما مسکن وزیر کلارا گیویتز گفت که این لایحه هیچ کس را مجبور به فروش خانه خود نمی کند زیرا آنها نمی توانند شرایط لازم را بپردازند.
در صورت تصویب قانون‌گذاران، این لایحه یارانه‌های قابل‌توجهی را برای کسانی که به سیستم‌های گرمایشی سبزتر روی می‌آورند – مانند پمپ‌های حرارتی الکتریکی – و پس‌انداز برای مالکانی که دیگر مجبور به خرید نفت یا گاز نیستند، به آنها امکان می‌دهد تا بیش از سرمایه‌گذاری خود را جبران کنند. با گذشت زمان، او گفت.
وزیر دارایی آلمان، که رهبری حزب دموکرات آزاد طرفدار کسب و کار کوچک را بر عهده دارد، در مورد هزینه این طرح ها ابراز نگرانی کرد و پیشنهاد کرد که ممکن است پارلمان در لحظه آخر نیاز به اصلاحاتی داشته باشد.