آلمان: خاموش شدن: آخرین نیروگاه های هسته ای آلمان در آخرین ساعات

برلین: آلمان تعطیلی سه نیروگاه هسته ای باقیمانده خود را از شنبه به عنوان بخشی از برنامه ریزی طولانی مدت به سمت انرژی های تجدیدپذیر آغاز کرد.
تعطیلی راکتورهای امسلند، Neckarwestheim II و ایثار دومکه بیش از یک دهه پیش با آن موافقت شد، در خارج از کشور از نزدیک تحت نظر بود.
سایر کشورهای صنعتی مانند ایالات متحده، ژاپن، چین، فرانسه و بریتانیا روی انرژی هسته ای برای جایگزینی سوخت های فسیلی که باعث گرم شدن سیاره ها می شوند، حساب باز کرده اند. تصمیم آلمان برای توقف استفاده از هر دو، با برخی تردیدها و همچنین درخواست های ناموفق برای توقف تعطیلی مواجه شده است.
فشار عمومی در آلمان که به دلیل فجایع هسته‌ای در جزیره تری مایل، چرنوبیل و فوکوشیما برانگیخته شد، بر دولت‌های آلمانی فشار آورد تا به استفاده از فناوری که فعالان ضد هسته‌ای معتقدند ناامن و ناپایدار است پایان دهند.
گروه های زیست محیطی برنامه ریزی کردند تا این روز را با جشن هایی در خارج از سه رآکتور برگزار کنند. مراسم کوچک و درهای بسته در داخل گیاهان نیز سازماندهی شد.
مدافعان انرژی اتمی می گویند که سوخت های فسیلی باید ابتدا به عنوان بخشی از تلاش های جهانی برای مهار تغییرات آب و هوایی حذف شوند و استدلال می کنند که انرژی هسته ای انتشار گازهای گلخانه ای بسیار کمتری را تولید می کند.
از آنجایی که قیمت انرژی در سال گذشته به دلیل جنگ در اوکراین افزایش یافت، برخی از اعضای دولت اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، در مورد بستن نیروگاه های هسته ای طبق برنامه ریزی در 31 دسامبر 2022 سردرگم شدند. دولت با تمدید یک بار مهلت موافقت کرد. ، ولی شولز مشخص کرد که شمارش معکوس نهایی در 15 آوریل اتفاق خواهد افتاد.
دولت اذعان کرده است که در کوتاه‌مدت، آلمان مجبور است بیشتر به زغال‌سنگ آلاینده و گاز طبیعی متکی باشد تا نیازهای انرژی خود را برآورده کند، حتی اگر گام‌هایی برای افزایش گسترده تولید برق از خورشید و باد برداشته باشد. این کشور قصد دارد تا سال 2045 کربن خنثی شود.