آلمان و ایتالیا با یورش و دستگیری اوباش ایتالیایی را سرکوب کردند

برلین: پلیس بامداد روز چهارشنبه مظنونان را دستگیر کرد و به خانه‌ها یورش برد آلمان و ایتالیا در تلاشی گسترده برای سرکوب اعضای سندیکای جرایم سازمان یافته «درانگتا» ایتالیا.
دادستان ها در بیانیه ای مشترک گفتند در آلمان، بیش از 1000 افسر ده ها خانه، دفتر و فروشگاه را در ایالت های باواریا، نوردراین-وستفالن، راینلاند-فالتز و تورینگن بازرسی کردند.
در ایتالیا، پلیس کارابینی با حمایت هلیکوپترها حکم دستگیری 108 نفر را صادر کرد که از جمله متهم به انجمن مافیایی بودند. نگهداری، تولید و قاچاق مواد مخدر و سلاح؛ و پولشویی
مقامات اروپایی در سال‌های اخیر کمپینی را علیه «درانگتا» مستقر در کالابریا به راه انداخته‌اند. این گروه ده‌ها میلیارد دلار از درآمدهای کوکائین را در طول دهه‌ها برای گسترش دامنه جنایتکاران خود در سراسر اروپا و چندین قاره، با از دست دادن نفوذ مافیای سیسیل، مورد بهره‌برداری قرار داده است.
در آلمان، «ndrangheta» از دهه 1970 به طور محکم تأسیس شده است. به گفته اداره فدرال تحقیقات جنایی آلمان، این گروه قوی‌ترین گروه جنایی سازمان‌یافته ایتالیایی در این کشور محسوب می‌شود و عمدتاً بر قاچاق بین‌المللی مواد مخدر متمرکز است.
بیش از 30 مظنون در آلمان دستگیر شدند.
در بیانیه دفتر تحقیقات جنایی ایالتی آلمان در نوردراین-وستفالن آمده است که مظنونان از جمله متهمان به پولشویی، فرار مالیاتی گروهی، کلاهبرداری باند تجاری و قاچاق مواد مخدر هستند.
در بیانیه آمده است که این یورش ها بخشی از تحقیقات مشترک گسترده تر شامل یوروپل و همچنین شامل اقدامات همزمان علیه این گروه در سراسر اروپا است.
یک بیانیه مطبوعاتی از کارابینیری در Regio Calabria، جایی که ‘ndrangheta در آن مستقر است، گفت که حکم بازداشت در بلژیک، فرانسه، پرتغال، رومانی و اسپانیا نیز صادر شده است.
مقامات امنیتی آلمان گفتند که حملاتی در اسلوونی نیز انجام شده است.
کنفرانس های مطبوعاتی در ایتالیا و آلمان برای اواخر چهارشنبه برنامه ریزی شده بود.
در آلمان، تمرکز اصلی عملیات در نوردراین-وستفالن و راینلاند-فالتز بود که حدود 500 افسر در هر ایالت مستقر بودند.
در نوردراین-وستفالن، 51 خانه، آپارتمان، ادارات و اماکن تجاری مورد بازرسی قرار گرفت و 15 مظنون دستگیر شدند.
در راینلاند-فالتز، پلیس 50 محل را بازرسی کرد و 10 مظنون را دستگیر کرد. خبرگزاری آلمان dpa گزارش داد که نیروهای ضربت در راینلاند-فالتز توسط واحدهای ویژه دولت فدرال و سایر ایالت ها و همچنین گمرکات و اداره تحقیقات مالیاتی حمایت می شدند.
مایکل ابلینگ، وزیر کشور ایالت راینلاند-فالتز، این حملات را “ضربه ای موثر” علیه جنایات سازمان یافته خواند.
به گزارش dpa، او گفت: «امروز یک سیگنال بسیار واضح ارسال می‌کند: جایی برای جنایت سازمان‌یافته در اروپا وجود ندارد و مطمئناً جایی برای آن در راینلاند-فالتز وجود ندارد.»