آلمان: کشیش و دانشمندی در آلمان به دلیل اعتراض به آب و هوا محاکمه می شود

برلین: یک کشیش یسوعی و یک دانشمند روز چهارشنبه در برابر دادگاه آلمان به اتهام اجبار در ارتباط با اعتراضات آب و هوایی در سال گذشته حاضر شدند.
کشیش جورگ آلت و کورنلیا هوثزیست‌شناس و عضو گروه شورش دانشمندان، جاده‌ای را در مونیخ در ۲۸ اکتبر مسدود کرد.
اعتراضات مشابه متعددی در سراسر کشور صورت گرفته است آلمان و کشورهای دیگر اخیراً به عنوان فعالان آب و هوا تلاش می کنند توجه را به فوریت مقابله با گرمایش جهانی جلب کنند.
واکنش عمومی و سیاسی به چنین انسداد جاده ها متفاوت بوده است. در حالی که برخی از شهرداران آلمان گفته اند که از آرمان معترضان حمایت می کنند. اگر نه ابزار آنها، فعالان همچنین با خشونت از جانب رانندگان خشمگین و درخواست برای مجازات سخت از سوی سیاستمداران محافظه کار مواجه شده اند.
تاکنون، اکثر دادگاه‌ها معترضان را تبرئه کرده یا جریمه نقدی صادر کرده‌اند، اگرچه حداقل در یک مورد اخیر، قاضی سه فعال را به حبس از سه تا پنج ماه محکوم کرده است.
همچنین حضور در دادگاه منطقه ای مونیخ است لوکا توماس، دانشجویی از بایرویت.
این محاکمه در حالی برگزار می شود که آلمان میزبان یک نشست دیپلماتیک کلیدی با هدف هموار کردن راه برای تلاش های بین المللی بیشتر برای مهار انتشار گازهای گلخانه ای در اجلاس آب و هوای سازمان ملل در سال جاری است.
فعالان دولت را متهم می کنند که به اندازه کافی برای قرار دادن آلمان در مسیر رسیدن به هدف خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به «صفر خالص» تا سال 2045 کوتاهی کرده است.