آلودگی ایتالیا “به طور مداوم” قانون اتحادیه اروپا را نقض می کند: دادگاه

بروکسل: ایتالیا “به طور مداوم و سیستماتیک” تخلف کرده است قوانین اتحادیه اروپا دیوان عدالت اروپا در برابر آلودگی هوا با ذرات ریز ، روز سه شنبه در حکمی حمایت از اقدامات قانونی بروکسل علیه رم را یافت.
“از مقادیر محدود روزانه و سالانه ذرات معلق PM10 به طور منظم بسیار بیشتر می شد” در مناطق برجسته شده توسط کمیسیون اروپایی دادگاه در بیانیه ای اعلام کرد که در یک رویه تخلف از دو سال پیش آغاز شده است.
بعلاوه ، “جمهوری ایتالیا آشکارا در اتخاذ به موقع اقدامات لازم” تحت بخشنامه کیفیت هوا در اتحادیه اروپا ، که هدف آن کاهش آلودگی ناسالم در هوای اروپا.
PM10 به اندازه ذرات معلق در هوا گفته می شود که تعداد آنها نشانگر چند میکرون یا واحدهای کوچک اندازه گیری با قطر یک میکرون برابر با هزارم میلی متر است.
سازمان بهداشت جهانی می گوید آلودگی هوا ذرات کوچکتر از 10 میکرون می تواند در ریه ها قرار گیرد و کسانی که کمتر از 2.5 میکرون هستند باعث افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی و تنفسی و سرطان ها می شود.
آژانس محیط زیست اروپا تخمین می زند که سالانه 374000 مرگ زودرس در اتحادیه اروپا در اثر آلودگی ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون رخ دهد.
روند تخلف کمیسیون اروپا علیه ایتالیا می تواند منجر به جریمه مالیات شود.
چندین کشور دیگر اتحادیه اروپا نیز به دلیل آلودگی هوا در دید بروکسل قرار دارند.
دادگاه دادگستری اروپا سال گذشته فرانسه را نقض دستورالعمل کیفیت هوا برای میزان دی اکسید نیتروژن دانست و ماه گذشته کمیسیون اروپا پاریس را به دلیل آلودگی هوای ذرات ریز به دادگاه کشاند.
دادستان لهستان نیز در سال 2018 به دلیل بیش از حد ذرات ریز مورد هجوم دادگاه قرار گرفت.