ارجون کاپور: “خستگی COVID واقعی است ، نمی دانم که ریه های من چقدر تحت تأثیر قرار گرفته است”

COVID-19 به طریقی متفاوت از علائم گرفته تا روند بهبودی بر همه تأثیر می گذارد.

بازیگر Arjun Kapoor آخرین بازیگری شده است که نشان می دهد COVID-19 می تواند بر روی بدن متفاوت و مخوف باشد. حتی افراد جوان و سالم در قلب می توانند احساس کنند که در حال مبارزه با عفونت هستند.

این بازیگر 35 ساله که آزمایش COVID-19 را به همراه دوست دخترش مالایکا آرورا در ماه سپتامبر به طور کامل بهبود یافته است ، اما او نبرد خود با ویروس را تجربه ای وحشتناک می نامد که او را بسیار خسته و خسته کرده است.

در حالی که آرجون در ابتدا بدون علامت بود ، اما خیلی زود از علائم خفیف از جمله سرفه ، تب ، درد بدن و خستگی رنج برد.

این بازیگر در مصاحبه با Mid-Day ، دوره نقاهت خود را با مقایسه علائم خود با تب ویروسی که به زودی بدتر می شود ، بیان کرد:

“من یکشنبه مثبت تشخیص داده شدم. یادم می آید که روز بعد با کمی تب ، درد بدن و هنگام استفاده از دستشویی احساس خستگی می کردم. تا روز چهارشنبه ، به نظر می رسید که یک ویروس معمولی است و تب فروکش کرده است ، اما در بقیه هفته احساس سستی و خستگی می کنم.

در حالی که بازیگر از حمایت و مراقبت های پزشکی احساس قدردانی می کند ، اما هنوز هم عوارض جانبی طولانی مدت ناشی از عفونت را احساس می کند. دوست دختر او مالایکا نیز اخیراً در مورد برخی علائم COVID از جمله ریزش و خستگی مو صحبت کرده است.

“من یکشنبه مثبت تشخیص داده شدم. یادم می آید که روز بعد با کمی تب ، درد بدن و هنگام استفاده از دستشویی احساس خستگی می کردم. تا روز چهارشنبه ، به نظر می رسید که یک ویروس معمولی است و تب فروکش کرده است ، اما در بقیه هفته احساس سستی و خستگی می کنم.

چرا خستگی و خستگی COVID به شدت به مردم ضربه می زند؟

آرجون تنها بازمانده COVID نیست که علائم خستگی و فرسودگی را تجربه می کند که به نظر می رسد روند رو به رشد نیست. مطالعات می گویند که تقریباً 60٪ بیماران هفته ها و گاهی ماهها پس از بهبودی از خستگی طولانی مدت و خستگی رنج می برند ، و این امر نتیجه ای بسیار ترسناک است.

بسیاری از بیماران همچنین از احساس استرس و خستگی فوق العاده و احساس تفاوت تخریب شده در کیفیت زندگی خود شکایت دارند. فرسودگی نشانه ای است که معمولاً با عفونت های ویروسی قابل تجربه است. با این حال ، درجه ای که COVID-19 باعث خستگی می شود قبلاً هرگز مشاهده نشده است. در حالی که دانشمندان به مطالعه الگوهای رفتاری و پیامدهای ویروس ادامه می دهند ، یکی از دلایل احتمالی خستگی و خستگی پاسخ ایمنی نادرست و حمله التهابی است (در اصطلاح COVID طوفان بدنام سیتوکین نامیده می شود) یکی از موارد زیر است علل اتلاف انرژی و عدم تعادل مبارزه با ویروس SARS-COV-2 همچنین می تواند فرد را دچار درد عضلانی ، درد ، بی حالی و تیرگی کند ، که می تواند بلافاصله از سر گرفتن زندگی به روال عادی را برای فرد دشوار کند. از این رو ، به بیماران توصیه می شود که اقدامات احتیاطی را انجام دهند و هر روز یکبار آن را مصرف کنند.

آرجون همچنین اضافه کرد که در حالی که سن و سلامتی او به بهبود سریع او کمک می کند ، بهبودی افراد با سن بالاتر می تواند طولانی تر باشد.

“من جوان هستم اما اعضای ارشد خانواده ممکن است نتوانند به راحتی با این مسئله کنار بیایند.”

مدتی قبل ، آرجون همچنین در مورد زمانی که نتایج آزمایش خود را پس داده بود صحبت کرده بود و اینکه چگونه باور نمی کند COVID-19 به او رسیده است.

“من برای چند روز شلیک کرده بودم و آزمایش را شروع کردم تا برنامه دوم را دوباره شروع کنم ، بنابراین احساس ناامیدی کردم که به دلیل من تیراندازی لغو خواهد شد. سپس فهمیدم که اکنون باید مراقب خانواده ام باشم ، بنابراین کمی نگرانی ، عصبانیت ، تحریک ، اما من همچنین می دانستم که باید به طور عملی با آن کنار بیایم. این یکشنبه (6 سپتامبر) برای من کاملاً متناسب بود. شش و هشت ساعت طول کشید تا شرایط را بپذیرم قبل از اینکه من می توانم با دکتر صحبت کنم. وقتی دکتر به من گفت که من اکثراً بدون علامت هستم آرام شدم. علائم خفیفی را که در طول دوره ظاهر می شود احساس کردم بنابراین حدس می زنم که خوب باشد. ”