اسقف اعظم بازنشسته آلمان از ناموس خود دست کشید: اسقف اعظم بازنشسته آلمان پس از گزارش سوء استفاده از افتخار دست کشید

برلین: رئیس سابق کاتولیک ها کنفرانس اسقف های آلمان پس از انتقاد شدید این هفته از رسیدگی به پرونده‌های آزار روحانیت در دوران تصدی خود به عنوان اسقف اعظم فرایبورگ و به عنوان افسر پرسنل در اسقف، از بالاترین افتخار کشور دست می‌کشد. یک سخنگوی برای رابرت زولیچ به گزارش خبرگزاری آلمان dpa، این پیرمرد 84 ساله روز جمعه به فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان اطلاع داد که نشان شایستگی را که در سال 2014 به او اعطا شد، پس می دهد.
او دلیل این حرکت را مشخص نکرد.
یک گزارش مستقل به سفارش اسقف نشین فرایبورگ در مورد رسیدگی کلیسا به پرونده های سوء استفاده در طول دهه ها در روز سه شنبه ارائه شد – آخرین گزارش از مجموعه ای از این گزارش ها که اقدامات مقامات کلیسا یا فقدان آن را در اسقف های سراسر آلمان روشن می کند.
یکی از نویسندگان آن، یوگن اندرس، این را گفت زولیچ قوانین شرعی را در رابطه با موارد سوء استفاده در دوران ریاست خود کاملاً نادیده گرفت.
او گفت که برای مثال، نقض قوانین تجرد توسط یک روحانی مجازات می شود، اما آزار کودکان طبق قوانین کلیسا مجازاتی ندارد. او گفت: ما لال بودیم.
زولیتش از سال 1983 مسئول مسائل پرسنلی در فرایبورگ بود تا اینکه در سال 2003 اسقف اعظم فرایبورگ شد، سمتی که تا سال 2013 ادامه داشت. او از سال 2008 تا 2014 رئیس کنفرانس اسقف های آلمان بود.
فرایبورگ، در گوشه جنوب غربی آلمان، با حدود 1.8 میلیون کاتولیک، یکی از بزرگ‌ترین اسقف‌های این کشور است.
رهبری آن روز پنجشنبه تصمیم گرفت پرتره های زولیتچ و سلف فقیدش را حذف کند. اسکار سائر، در دفاتر اسقف اعظم فعلی استفان برگر.
Zollitsch در ماه اکتبر ویدیویی منتشر کرد که در آن اذعان کرد که اشتباهات جدی مرتکب شده و درخواست بخشش کرد. او پس از انتشار این هفته گزارش اظهار نظری نکرد.
بر اساس اعلام روز جمعه، او علاوه بر انصراف از نشان شایستگی، به برگر اطلاع داده است که از امتیاز دفن شدن در سرداب اسقف‌ها در کلیسای جامع فرایبورگ صرف نظر می‌کند.