اسلواکی ممنوعیت محصولات کشاورزی اوکراین را تصویب کرد: اسلواکی ممنوعیت برخی از محصولات کشاورزی اوکراین را تصویب کرد و ترانزیت را حفظ کرد.

اسلواکیساموئل وزیر کشاورزی، دولت این کشور واردات غلات و سایر محصولات کشاورزی از اوکراین را روز دوشنبه ممنوع کرد، اما مرزها را برای ترانزیت به بازارهای سوم باز نگه خواهد داشت. Vlcan روز دوشنبه گفت.
ولکان در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت که اقدامات محدودکننده برای ممنوعیت واردات غلات اعمال شده توسط لهستان در آخر هفته منجر به اسلواکی ممنوع کردن.
او گفت: “لهستان ممنوعیت های بسیار سختی را اتخاذ کرده است و بنابراین ما مجبور شدیم برای محافظت از بازار اسلواکی در محصولات کشاورزی و غذاهایی که در آنها خودکفایی داریم، واکنش نشان دهیم.”
وی گفت: “این اقدامی برای حمایت از بخش کشاورزی و مواد غذایی اسلواکی و عمدتاً سلامت مصرف کننده است.”
اسلواکی هفته گذشته توزیع یک دسته از غلات اوکراینی را پس از شناسایی سطوح بالاتر از حد مجاز آفت کش در محموله ممنوع کرد.
Vlcan لیست کامل محصولات کشاورزی و مواد غذایی را ارائه نکرد، اما پیشنهادی برای جلسه روز دوشنبه کابینه شامل گندم، چاودار، جو، جو، ذرت، چغندر قند و شکر، شراب، میوه و سبزیجات، تخمه آفتابگردان، کلزا، عسل و دیگران.
او گفت که دولت گفت که به ترانزیت غلات و سایر محصولات اوکراینی تحت ابتکار اتحادیه اروپا برای کمک به اوکراین برای صادرات محصولات خود با وجود تهاجم روسیه ادامه خواهد داد.
ولکان گفت اسلواکی بر ایجاد یک مکانیسم اروپایی برای خرید محصولات اوکراینی در اوکراین و ارسال آنها به خارج از اتحادیه اروپا فشار می آورد.