اطلاعات نادرست جهانی: فرستاده ایالات متحده: بالکان توسط اطلاعات نادرست روسیه “مسموم” شده است

اسکوپ: فرستاده ویژه ایالات متحده در زمینه مقابله اطلاعات نادرست جهانی می‌گوید که کشورهای منطقه بالکان غربی به دلیل کمپین‌های نفوذ روسیه «بسیار جدی مسموم» شده‌اند.
جیمز پی. مالش در، که ریاست مرکز تعامل جهانی وزارت امور خارجه را بر عهده دارد، به مقدونیه شمالی در یک تور که شامل توقف در مونته نگرو و آلبانی نیز می شود.
روبین در اواخر روز سه‌شنبه به گروهی از خبرنگاران گفت: «منبع اصلی تهدید در این بخش از جهان، اطلاعات نادرست تولید شده توسط روسیه است که اغلب تکرار می‌شود و به عنوان یک مرکز از طریق پلتفرم‌های رسانه‌ای صربستان عمل می‌کند و سپس در بالکان غربی تکرار و منتشر می‌شود.» در پایتخت، اسکوپیه.
من می توانم بگویم که (این منطقه) به طور جدی توسط اطلاعات نادرست روسیه مسموم شده است.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در دسامبر گذشته انتصاب روبین، یک دیپلمات کهنه کار 63 ساله را اعلام کرد، زیرا نگران بود که کمپین های اطلاعات نادرست مهندسی شده توسط روسیه به دلیل جنگ در اوکراین و حمایت غرب از کیف تشدید شده است.
روبین گفت: ولادیمیر رئیس جمهور روسیه “پوتین فکر می کرد که می تواند دولت اوکراین را در دست بگیرد و اروپا را تجزیه کند. او در همه این جنبه ها شکست خورد.”
اما این بدان معنا نیست که روسیه به تلاش برای گسترش زهر اطلاعات نادرست و تفرقه ادامه نمی دهد… که برای جدا کردن مردم از یکدیگر، تقسیم کشورها از یکدیگر، برای جدا کردن جوامع از یکدیگر و ایجاد اختلاف طراحی شده است. ”
روبین گفت که در هماهنگی با بسیاری از دولت‌های اروپایی و اتحادیه اروپا کار می‌کند و گفت که غرب «تازه شروع به مقابله» با تهدید جدید کرده است.
یک نهاد دولتی فدرال ایالات متحده، GEC می‌گوید که به دولت‌های متحد کمک می‌کند تا کمپین‌های اطلاعات نادرست را شناسایی کنند که کشورهایشان را هدف قرار می‌دهند، به کمک تحلیل‌ها و تحقیقات و پشتیبانی فناوری می‌پردازند.
در بیانیه ای از سفارت ایالات متحده در مقدونیه شمالی آمده است که روبین همچنین درباره تلاش های چین “و دیگر بازیگران بدخیم که اطلاعات نادرست را برای تضعیف دموکراسی و امنیت ملی در سراسر جهان به کار می برند” صحبت کرده است.
روبین در آخرین توقف خود در تیرانا، آلبانی، به جلساتی با سفرای ایالات متحده از سراسر بالکان غربی خواهد پیوست.