اوا کایلی: اوا کایلی عضو پارلمان اروپا متهم به اختلاس از زندان آزاد شد

بروکسل: نماینده یونانی پارلمان اروپا اوا کیلی، که به عنوان بخشی از به اصطلاح به فساد مالی متهم شده است استعلام قطر گیت، روز جمعه از زندان آزاد و در حصر خانگی قرار گرفت.
کایلی با ماشین وکیلش زندان هارن در بروکسل را ترک کرد و مستقیماً به آپارتمان خود در نزدیکی پارلمان اروپا منتقل شد، جایی که دستور داده شده است در حالی که یک ردیاب الکترونیکی به تن دارد، در انتظار محاکمه بماند.
کیلی در بدو ورود به خبرنگاران با اشاره به فرزند دو ساله خود گفت: دخترم منتظر من است، بنابراین بسیار خوشحالم که تا مدتی دیگر با او خواهم بود، به زودی صحبت می کنیم، ممنون. .
کائیلی، خواننده سابق اخبار 44 ساله و نایب رئیس سابق مجلس، به چهره عمومی رسوایی فسادی تبدیل شده است که سیاست اتحادیه اروپا را تکان داده است.
قبل از آزادی، او چهار ماه را در بازداشت گذرانده بود و آخرین مظنون اصلی بود که تا زمانی که تحقیقات بلژیکی ادامه دارد، در زندان باقی ماند.
دو نفر دیگر، مارک تارابلا، نماینده پارلمان بلژیک و پیر آنتونیو پانزری، قانونگذار سابق اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه با دستبندهای ردیابی الکترونیکی به محل اقامت خود در بلژیک آزاد شدند.
این تحقیقات بر تلاش های ادعایی قطر و مراکش برای خرید نفوذ در پارلمان، مجمع منتخب اتحادیه اروپا متمرکز است.
هر دو کشور هر گونه دخالت را انکار می کنند، مانند کیلی و تارابلا. پانزری از طریق وکیل خود اعلام کرده است که با تحقیقات همکاری می کند و به نقش خود اعتراف کرده است.