اوکراین: دولت لهستان واردات غلات و مواد غذایی از اوکراین را ممنوع کرد

ورشو: دولت لهستان رهبر حزب قانون و عدالت (PiS)، یاروسلاو، تصمیم گرفته است واردات غلات و سایر مواد غذایی از اوکراین را ممنوع کند تا از بخش کشاورزی لهستان محافظت کند. کاچینسکی، روز شنبه گفت.
مقادیر زیادی از غلات اوکراینی که ارزان‌تر از غلات تولید شده در اتحادیه اروپا هستند، در میان تنگناهای لجستیکی در کشورهای اروپای مرکزی باقی می‌مانند و به قیمت‌ها و فروش برای کشاورزان محلی ضربه می‌زنند.
این یک مشکل سیاسی برای PiS در یک سال انتخاباتی ایجاد کرده است.
کاچینسکی در جریان کنوانسیون حزب PiS گفت: «امروز، دولت در مورد مقرراتی تصمیم گرفته است که ورود، واردات غلات به لهستان و همچنین ده‌ها نوع غذای دیگر (از اوکراین) را ممنوع می‌کند.
وی افزود: فهرست این کالاها در آیین نامه دولت گنجانده می شود و کالاهایی «از غلات تا فرآورده های عسل، خیلی خیلی چیزها» وجود دارد.
ما دوستان و متحدان بدون تغییر اوکراین هستیم و می مانیم. ما از او حمایت خواهیم کرد و از او حمایت خواهیم کرد… اما وظیفه هر دولت، هر مقام و مقام خوب در هر صورت، حفاظت از منافع شهروندانش است. “کاچینسکی گفت.
کاچینسکی گفت لهستان آماده آغاز گفتگو با اوکراین برای حل مشکل غلات است و طرف اوکراینی قبلاً از تصمیمات دولت لهستان مطلع شده است.