ایالات متحده می گوید که روسیه احتمالاً پشت افشای اسناد است

لندن: سه مقام آمریکایی به رویترز گفتند که روسیه یا عناصر طرفدار روسیه احتمالاً پشت افشای اسناد محرمانه نظامی ایالات متحده هستند که تصویری جزئی از جنگ در اوکراین ارائه می دهد. وزارت دادگستری گفت که در حال بررسی نشتی است.
دعوا کردن
مقامات گفتند: یک مرد 50 ساله و دختر 11 ساله اش در اوایل روز یکشنبه پس از حمله نیروهای روسی به یک ساختمان مسکونی در شهر Zaporizhzhia در جنوب شرقی اوکراین کشته شدند.
رئیس اداره کریمه مستقر در مسکو روز شنبه گفت: موشکی که از قلمرو تحت کنترل اوکراین شلیک شده بود بر فراز شهر فئودوسیا در دریای سیاه در کریمه تحت کنترل روسیه سرنگون شد. رویترز نمی‌توانست فوراً این گزارش‌ها را تأیید کند و مشخص نیست که اوکراین چگونه می‌توانست چنین حمله‌ای را انجام دهد.
* رویترز نتوانست گزارش های میدان نبرد را تأیید کند.
امیدهای عید پاک
* پاپ فرانسیس کاتولیک های رومی جهان را در مراسم عید پاک در کلیسای سنت پیتر در شب شنبه رهبری کرد و “بادهای یخی جنگ” و دیگر بی عدالتی ها را محکوم کرد.
فرزندان
* بیش از 30 کودک در آخر این هفته پس از یک عملیات طولانی برای بازگرداندن آنها از روسیه یا کریمه تحت اشغال روسیه، جایی که از مناطق تحت اشغال نیروهای روسی در طول جنگ برده شده بودند، به خانواده های خود در اوکراین ملحق شدند. کیف تخمین می‌زند که از زمان حمله مسکو، نزدیک به 19500 کودک به روسیه یا کریمه تحت اشغال روسیه برده شده‌اند که اخراج غیرقانونی آن را محکوم می‌کند. مسکو می گوید که آنها برای امنیت خود به آنجا منتقل شده اند.
دیپلماسی
*امینه جاپارووا معاون اول وزیر خارجه اوکراین قرار است روز دوشنبه به هند سفر کند و برای تعمیر زیرساخت های انرژی آسیب دیده در جریان تهاجم روسیه به دنبال کمک های بشردوستانه و تجهیزات خواهد بود.
اقتصاد، تجارت
* روسیه تهدید کرد که قرارداد غلات با میانجیگری سازمان ملل را دور می زند مگر اینکه موانع بر سر راه صادرات محصولات کشاورزی آن برداشته شود، در حالی که مذاکرات در ترکیه بر رفع موانع برای تمدید این توافق پس از ماه آینده توافق شد.