ایتالیا سرکوب مهاجران را تحت فشار قرار می دهد: ایتالیا به سرکوب مهاجرانی که به سواحل این کشور می رسند فشار می آورد

رم: ایتالیادولت دست راستی به برنامه‌هایی برای سرکوب مهاجران ادامه داد که صدها نفر روز دوشنبه پس از نجات گارد ساحلی به بندر سیسیلی رسیدند. ده ها نفر دیگر سوار بر یک قایق خیریه از یک کشتی غیرقابل دریانوردی که توسط قاچاقچیان اداره می شد، سوار شدند، در حالی که دیگران بدون کمک به ساحل آمدند.
این هفته، سنا قرار است لایحه پیشنهادی دولت راست افراطی نخست وزیر جورجیا را بررسی کند. ملونی هدف آن سخت‌تر کردن دریافت مجوز موقت اقامت در ایتالیا برای مهاجران است.
متئو سالوینی متحد ائتلاف، که حزب ضد مهاجر لیگ را رهبری می‌کند، از کشور می‌خواهد وضعیتی را که به عنوان «حفاظت ویژه» برای بسیاری از ده‌ها هزار مهاجری که سال‌هاست با قایق‌های قاچاقچیان به ساحل ایتالیا آمده‌اند، حذف کند. از لیبی، تونس، ترکیه و جاهای دیگر.
این وضعیت به مهاجرانی که بعید است وضعیت پناهندگی را به دست آورند، اجازه می دهد تا به مدت دو سال در ایتالیا بمانند و در انتظار تمدید آن باشند. در این مدت می توانند به صورت قانونی کار کنند و مسکن اجاره کنند.
سالوینی ادعا می کند که امکان “حفاظت ویژه” به عنوان یک “عامل کشش” در تشویق مهاجران برای ترک وطن خود در آفریقا، خاورمیانه و آسیا عمل می کند. صحرای آفریقا، شمال آفریقا، پاکستان، بنگلادش و مصر.
در حالی که ملونی گفته است مایل است این وضعیت حذف شود، قانونگذاران یک حزب ائتلافی دیگر، حزب محافظه کار سیلویو برلوسکونی، Forza Italia، اعلام کرده اند که می توانند برای کاهش زمان از دو سال به شش ماه تلاش کنند.
مائوریتزیو گاسپاری، سناتور برجسته فورتزا ایتالیا روز دوشنبه در کوریره دلا سرا گفت: «مسئله اعداد نیست، بلکه (ارسال) سیگنالی از شدت است که می‌خواهیم بدهیم.
تعداد مهاجرانی که در بهار امسال می رسند بی وقفه افزایش یافته است.
یک قایق گارد ساحلی ایتالیا با حدود 200 مهاجر بامداد دوشنبه به بندر کاتانیا در سیسیل کشیده شد. آنها در میان حدود 600 مهاجری بودند که توسط گارد ساحلی در آخر هفته در بخش جستجو و نجات مالتا در دریای مدیترانه نجات یافتند.
سال‌هاست که گروه‌های بشردوستانه از این که مقامات مالتی اغلب درخواست‌های مضطرب بنیان‌گذار کشتی‌های مهاجر را نادیده می‌گیرند، ابراز تاسف می‌کنند.
اما روز دوشنبه، دو سازمان بشردوستانه، Alarm Phone، که قایق‌های مهاجران را در دریای مدیترانه تحت نظر دارد، و Emergency، که یک کشتی نجات را اداره می‌کند، در توییتی نوشتند که مالت به کشتی‌های باری دستور داده است که به کمک چند قایق بیایند. مسافران نجات یافته بعداً در کشور مجمع الجزایر پیاده می شوند.
روز یکشنبه، زنگ هشدار نشان داد که در مجموع حدود 60 مهاجر در دو قایق مضطرب حضور داشتند.
سایرین در اواخر شب یکشنبه با کشتی ای که توسط Frontex اداره می شود، آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا وارد کاتانیا شدند.
رسانه های ایتالیایی اعلام کردند، همچنین روز یکشنبه، یک کشتی نیروی دریایی ایتالیا حدود 300 مهاجر نجات یافته را به یک بندر دیگر سیسیلی، آگوستا، آورده است.
قدم گذاشتن به ساحل در جزیره کوچک لامپدوزا تعداد زیادی مهاجر دیگر بدون کمک به آنجا رسیدند. در میان آنها چندین نفر در حال قدم زدن در ساحل توسط ساکنان این جزیره کوچک توریستی و ماهیگیری دیده شدند.
به طور جداگانه، اورژانس گفت که کشتی نجات آن به نام لایف ساپورت روز شنبه 55 مهاجر را از یک قایق قاچاقچی بیرون آورده است. این سازمان ابراز تاسف کرد که ایتالیا بندری را در سواحل شمال غربی ایتالیا برای آوردن مسافران اختصاص داده است و این باعث طولانی‌تر شدن زمان تا زمانی که مهاجران بتوانند روی زمین قدم بگذارند و همچنین روزهایی که کشتی خیریه برای بازگشت به منطقه دریایی که توسط قاچاقچیان مهاجر نیاز دارد، افزایش می‌یابد.
تخصیص نقاط پیاده شدن در فاصله دور بخشی از استراتژی دولت ملونی است. سالوینی می گوید که قایق های خیریه اساساً به عنوان “خدمات تاکسی” برای عملیات های قاچاق عمل می کنند و افراد بیشتری را تشویق می کنند تا برای عبور خطرناک از مدیترانه مرکزی تلاش کنند.
تا یکشنبه شب، مرکزی که به مهاجران در لامپدوزا پناه می‌دهد، نزدیک به 800 نفر را در خود جای داده بود که تقریباً دو برابر ظرفیت فرضی آن است. مهاجران قبل از انتقال به جای دیگری در ایتالیا در حالی که درخواست پناهندگی آنها بررسی می شود، در آنجا اسکان داده می شوند.
دولت ملونی هفته گذشته برای کمک به مقابله با هجوم مهاجران به مدت شش ماه وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد، که عمدتاً از طریق کوتاه کردن زمان نیاز به تأمین مالی یا ایجاد مسکن جدید یا مراکز بازگشت به وطن برای کسانی که پیشنهادهای پناهندگی را از دست می دهند، اعلام کرد.
تا روز دوشنبه، تقریباً 33000 مهاجر در سال تا به امروز وارد شده بودند، در حالی که در مدت مشابه در هر یک از دو سال گذشته حدود 8500 مهاجر وارد شده بودند.
روز یکشنبه، یکی از مقامات قدیمی وزارت کشور، والریو والنتی، که ریاست یک اداره مهاجرت را بر عهده دارد، به عنوان کمیسر رهبری واکنش اضطراری انتخاب شد. فرمانداران چهار منطقه تحت رهبری چپ بلافاصله از حمایت از این انتصاب خودداری کردند و نشان دادند که با هر برنامه‌ای که او برای افتتاح مسکن جدید یا مراکز عودت وطن باشد، کار نخواهند کرد.
اینکه چگونه پس‌بک آنها بر کارایی والنتی تأثیر می‌گذارد، بلافاصله مشخص نبود.