برگر رئیس اتحادیه برتر فرانسه استعفا می دهد: رئیس اتحادیه بزرگ فرانسه در ماه ژوئن از سمت خود کناره گیری می کند.

پاریس: رهبر اتحادیه لوران برگر، که به عنوان صدای اصلی مبارزه با رئیس جمهور ظاهر شد امانوئل مکرونتغییرات حقوق بازنشستگی، پس از بیش از یک دهه در راس یکی از قدرتمندترین اتحادیه های فرانسه، در ماه ژوئن کناره گیری خواهد کرد.
برگر54 ساله در مصاحبه ای با روزنامه لوموند از خروج خود خبر داد. مریلیز لئون، دومین فرمانده کنفدراسیون دمکراتیک کارگر فرانسه (CFDTاو گفت که جانشین او خواهد شد.
با خروج برگر، اتحادیه‌ها یکی دیگر از چهره‌های کلیدی در نبرد بازنشستگی را از دست می‌دهند، در حالی که اعتراض‌ها پس از تصویب لایحه نامطلوب، که سن بازنشستگی را دو سال به 64 سال افزایش می‌دهد، شتاب خود را از دست می‌دهد.
خروج برگر به این معنی است که دو اتحادیه بزرگ فرانسه به زودی رهبری جدیدی خواهند داشت، پس از اینکه فیلیپ مارتینز اخیراً سکان هدایت CGT را ترک کرد. او همچنین با یک زن به نام سوفی بینه جایگزین شد.
با درخواست اتحادیه‌ها برای اعتراضات گسترده در اول ماه مه، برگر انکار کرد که خروج او تلاش‌ها برای ادامه فشار بر دولت را تضعیف می‌کند.
او گفت: “می‌دانم که این دوره خاصی است، چه کسی می‌داند که در ماه اکتبر یا ژوئن متفاوت خواهد بود؟ من برای CFDT ضروری نیستم.”
اولیویه وران، سخنگوی دولت، از برگر به عنوان “یک شریک جدی، خواستار و اغلب سرسخت” وقتی از او خواسته شد تا در مورد این خبر اظهار نظر کند، ستایش کرد.
با این وجود، برگر و مکرون اغلب روابط دشواری داشته اند.
در حالی که برگر در برابر اولین تلاش مکرون برای اصلاح سیستم بازنشستگی در سال 2019 مقاومت نکرد، اما پس از نادیده گرفتن درخواست‌های رئیس‌جمهور برای گفتگوهای گسترده‌تر در مورد چگونگی عادلانه‌تر کردن سیستم و در عین حال اطمینان از اقتصادی بودن آن، به شدت با تلاش دوم در سال جاری مخالفت کرد.
برگر که اولین بار در سال 2012 به عنوان رئیس CFDT انتخاب شد، ژوئن گذشته با اکثریت قاطع برای یک دوره آخر چهار ساله انتخاب شد، اما همچنین در آن زمان گفت که قصد ندارد دوره ریاست خود را به پایان برساند.