به این ترتیب می توانید در ماههای سرد پوست خود را از داخل بدن آبرسانی کنید

با سردتر شدن هوا در کشور ما ، ممکن است احساس کنید که پوست شما خشک ، پوسته پوسته و خارش می یابد. ممکن است شما شروع به استفاده از انواع سرم ها ، تونرها و مرطوب کننده های زمستانی کرده باشید که می توانند پوست شما را مرطوب و مرطوب نگه دارند. اما ، پوست به مواد مغذی برای کمک به بهبود و ترمیم خود نیاز دارد و روش های دیگری وجود دارد که می توانید زمستان امسال پوست خود را از داخل بدن آبرسانی کنید.

– آب بنوشید: 60٪ از بدن شما از آب تشکیل شده است و مطمئناً نقشی اساسی در عملکرد بدن شما دارد ، از جمله انتقال مواد مغذی به سلولها و سموم دفع سموم. حتی سلولهای پوست را چاق نگه می دارد که برای از بین بردن پوست خشک و کم آب ضروری است. شما همچنین می توانید میوه ها و سبزیجات پر از آب مانند هندوانه ، خربزه مشک ، اسفناج ، کاهو و کرفس را شروع کنید.

– غذاهای غنی از کلاژن بخورید: هنگامی که بدن شما از طریق رژیم غذایی به میزان کافی چربی یا پروتئین دریافت نمی کند ، پوست شما شروع به خشک شدن می کند. شما باید با نوشیدن آبگوشت استخوان میزان مصرف کلاژن خود را افزایش دهید زیرا به طور طبیعی سرشار از کلاژن ، چربی و پروتئین خوب است. این بهترین مرطوب کننده روان کننده است. همچنین می توانید از غذاهایی مانند سیر و مرکبات استفاده کنید زیرا باعث تقویت سنتز کلاژن در بدن می شوند.

– مصرف ویتامین D را افزایش دهید: اگر بدن شما کمبود ویتامین D دارد که یک ویتامین محلول در چربی است ، پوست تمایل به خشک شدن دارد. این گیرنده ها را تحریک می کند که در غیر این صورت مسئول ایجاد مانع پوستی هستند. بنابراین اگر پوست شما احساس خشکی یا خارش دارد ، می تواند به دلیل کمبود ویتامین D باشد. غذاهایی که مملو از ویتامین D یا مکمل ها هستند به شما کمک می کنند.

– غذاهایی را اضافه کنید که دارای مقدار زیادی امگا 3 هستند: این ماده به بهبود آبرسانی پوست کمک می کند و می تواند در ماهی های چرب مانند ماهی آزاد یافت شود. همچنین تولید چربی پوست شما را تنظیم می کند. کسانی که دوست ندارند ماهی بخورند مکمل های روغن ماهی را مصرف می کنند. فقط مطمئن شوید که در این کار زیاده روی نکرده اید زیرا باعث سمیت می شود. روزهایی که ماهی می خورید می توانید از مکمل های خود صرف نظر کنید. دانه های کتان همچنین گزینه مناسبی برای امگا 3 است.

– خوردن غذاهای غنی از ویتامین A را انتخاب کنید: غذاهایی مانند سیب زمینی شیرین ، هویج و سایر غذاهای غنی از ویتامین A به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کنند. آنها به رادیکالهای آزاد حمله کرده و تولید فیبروبلاست را تحریک می کنند ، سلولهایی که مسئول رشد بافتهایی هستند که پوست شما را سالم و سفت نگه می دارند.