به روزرسانی واکسن کرونا ویروس: همانطور که Pfizer ، Covishield به دنبال تأییدیه در هند هستند ، چقدر زود می توان انتظار واکسن را داشت؟

موسسه سرم هند ، پونا به عنوان دومین شرکت پس از Pfizer شناخته شد که به دنبال مجوز استفاده اضطراری برای واکسن تحت آزمایش خود ، واکسن Oxford COVID-19 (به نام COVISHIELD) در این کشور بود. این واکسن در حال آزمایش فاز III در هند و سایر مناطق جهان است.

این خبر که دیروز (06 دسامبر) منتشر شد ، مطابق وعده مدیرعامل SII ، آدار پونوالا ، مبنی بر آماده سازی واکسن قبل از سال 2020 است.

Poonawalla با استناد به میزان کارآیی بالای خود ، این بیانیه را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و افزود که اگر تأییدیه ها به موقع برآورده شود ، این اولین واکسن COVID ساخته شده در هند و یکی از اولین واکسن هایی است که چنین تاییدیه های سریع را در کشور به دست می آورد . این اقدام باید به نیازهای پزشکی در کشور کمک کند ، که در ماههای گذشته نزدیک به 96 عفونت لک داشته است.

این خبر پس از آن رخ داد که یک تخلف احتمالی کشف شده در آزمایشات فاز II / III در چنای ، یک داوطلب را وادار کرد برای جبران خسارت ، با استناد به خسارات عصبی و واکسن برای استفاده ناامن. با این حال ، پس از انجام مطالعات مشاهده ای DGCI و یافتن هیچ مدرک قطعی ، این پرونده به زودی منتفی شد.

کوویشیلد ، واکسنی است که توسط دانشمندان آکسفورد-آسترازنکا تولید شده و از یک نسخه غیرفعال از ویروس سرماخوردگی استفاده می کند و نتایج مثبتی را در مطالعات اولیه ثابت کرده است. هم اکنون یکی از ارزان ترین واکسن هایی است که در حال تولید است و به آن نسبت به رقبای خود برتری می بخشد.

SII همچنین تولید را افزایش داده و بیش از 50 میلیون دوز را برای توده های هند رزرو کرده و قول داده است که در ماه های آینده مقدار بیشتری از آن را تهیه کند.