ترمیم کامپوزیت دندان – دکتر میلاد افشار

کامپوزیت های ۳M و Bisco و Cosmedent آمریکایی در بسیاری از دندانپزشکی ها استفاده می شود و کیفیت خوبی دارند. در ایران مارکها و برند های با کیفیت در کامپوزیت دندان، معمولا از برندهای آمریکایی یا ژاپنی هستند. تفاوت کامپوزیت مستقیم و غیر مستقیم در روند استفاده است. روکش کامپوزیت، لایه ای از جنس رزین است که به صورت مستقیم روی دندان ها قرار داده میشود. اگر روی لبخند خود حساس هستید و دوست دارید که آن را زیبا کنید، کامپوزیت دندان انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. برای شروع روند، دندانپزشک رنگ رزین کامپوزیتی را انتخاب میکند که باید با رنگ دندانهای طبیعی شما مطابقت داشته باشد.

همچنین به یاد داشته باشید که شاید در طول زندگی فقط یکبار اقدام به کامپوزیت نمایید، پس سعی کنید بهترین متخصص را برای درمان خود انتخاب کنید. زمان زیادی برای آماده سازی دندانهای شما توسط دندانپزشک صرف نخواهد شد و به سرعت برای قرارگیری کامپوزیت مستقیم آماده خواهید شد. تا زمان کامل شدن تولید کامپوزیت غیرمستقیم، مجموعهای از روکشهای موقت را دریافت خواهید کرد و بعد از آماده شدن کامپوزیت غیرمستقیم، آنها با یک لایه چسب روی دندانهای شما قرار میگیرند. کامپوزیتها اغلب از یک رزین به رنگ دندان ساخته میشوند که با قرارگیری روی دندان آنها را سفیدتر و منظمتر میکنند.

به همین دلیل بهتر است که این فاصله ها درمان شوند. میتوان گفت این نوع نمونه ی اصلاح شده از دو نوع قبل هستند و معایب آن ها را ندارند این کامپوزیت ها هم خاصیت صیقل پذیری مناسب و هم مقاومت مناسبی دارند. البته کامپوزیتها تنها برای زیباسازی دندانهای سالم کاربرد ندارد، بلکه برای پوشاندن نقص دندانهایی که آسیبدیدگی دارند نیز میتوان از آن استفاده کرد. ممکن است درصورتی که دندان شما آسیبدیده و برای جبران این آسیبدیدگی قصد کامپوزیت دندان را دارید بخشی از هزینه را بیمه پرداخت کند در غیر این صورت تمامی هزینه را باید شخصاً بپردازید.

تمامی بخش های این مراحل با توجه به نوع دندان و لمینت متفاوت است اما به طورکلی لمینت دندان بدین صورت انجام می گیرد. این که چه نوع کامپوزیتی مناسب صورت شماست و تشخیص مدل و طراحی آن، یک اثر هنری به حساب میآید. • ظاهر کامپوزیت ها شباهت بسیار زیادی به دندانهای طبیعی فرد دارد. کامپوزیت های آلمانی دارای انواع متعددی هستند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند. این مدل از انواع کامپوزیت دندان با وجود هزینهی بالاتری که دارد، در برابر سایش و شکستگی مقاومت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل بسیار محبوب بوده و طرفداران بیشماری نیز دارد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد کامپوزیت دندان اهواز اینستاگرام بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.