تعقیب و گریز فرانسوی پس از تیراندازی به کشیش یونانی در جریان است

لیون: پلیس فرانسه روز یکشنبه پس از یک مظنون را مورد بازجویی قرار داد و دیگران را جستجو کرد کشیش ارتدکس یونان در حالی که در را بسته بود ، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شدت زخمی شد کلیسا در شهر فرانسه از لیون.
محققان در حال تلاش برای تعیین اینکه آیا فردی که شنبه شب دستگیر شد فرد مسلح در حمله بود یا اطلاعاتی در مورد آن دارد ، مقام پلیس.
کشیش پس از شلیک با یک اسلحه شکاری در وضعیت وخیمی به سر می برد ، گفت این مقام که طبق سیاست پلیس مجاز به معرفی عمومی نیست
هنوز انگیزه تیراندازی روز شنبه مشخص نیست. دادستان های ضد تروریسم در حال تحقیق در مورد این پرونده نیستند ، و دادستان لیون تحقیقات قتل را آغاز کرد.
این حمله در حالی صورت گرفت که فرانسه پس از کشته شدن سه نفر در یک کلیسای نیس در روز پنجشنبه ، در میان تنش های جهانی در مورد کارتون های مسلمان ، در معرض خطر امنیتی بالایی قرار دارد. حضرت محمد در یک روزنامه فرانسوی منتشر شده است. نخست وزیر فرانسه قول حفاظت بیشتر از اماکن مذهبی را داده است.
این همچنین در میان تنش ها در جامعه ارتدکس یونان در لیون اتفاق افتاد. بر اساس گزارش رسانه های فرانسه ، کشیش ، یک شهروند یونان ، یک دعوای حقوقی طولانی مدت با یک راهب سابق داشت که به جرم افترا محکوم شد.
اسقف مقدس مقدس ارتدکس یونان مقتول را پدر معرفی کرد نیکولاس کاکاولاکیس، و گفت که او قرار است پس از مدت زمان کار در کلیسای لیون ، به زودی به یونان بازگردد. در این بخش آمده است: “ما برای بهبودی سریع دعا می کنیم و همه نوع خشونت را صریحاً محکوم می کنیم.”
آنتوان کالوت ، کشیش یکی دیگر از کلیساهای ارتدکس یونان در لیون ، به آسوشیتدپرس گفت که جامعه ارتدکس یونان در لیون هیچ تهدیدی دریافت نکرده است ، اما گفت که وی بلافاصله پس از تیراندازی از پلیس برای محافظت امنیتی در کلیسای خود درخواست کرد.