تیم نجات هلندی در حال پمپاژ نفت است: تیم نجات هلندی قرار است نفت نفتکش زنگ زده یمن را پمپاژ کند.

آمستردام: یک شرکت نجات هلندی با سازمان ملل متحد برای پمپاژ نفت از یک نفتکش زنگ زده در سواحل جنگ زده یمن به توافق رسیده است، اقدامی که به عنوان یک “نقطه عطف حیاتی” در اقدامات برای جلوگیری از یک فاجعه زیست محیطی احتمالی، شرکت مادرش مورد استقبال قرار گرفته است. پنجشنبه اعلام کرد.
بوسکالیس گفت که شرکت تابعه Smit Salvage با برنامه توسعه سازمان ملل متحد برای انتقال بیش از یک میلیون بشکه نفت از نفتکش در حال پوسیدگی FSO به توافق رسیده است. امن تر. این شرکت گفت که یک کشتی پشتیبانی تخصصی به نام Ndeavor روز جمعه به مقصد کشور آفریقای شرقی جیبوتی حرکت می کند تا برای این ماموریت آماده شود.
این اعلامیه درست بیش از یک ماه پس از آن اعلام شد که سازمان ملل اعلام کرد توافق نامه ای را برای خرید یک کشتی بسیار بزرگ امضا کرده است که می تواند نفت پمپاژ شده از Safer را در خود نگه دارد.
Safer ساخت ژاپن در دهه 1970 ساخته شد و در دهه 1980 به دولت یمن فروخته شد تا حداکثر 3 میلیون بشکه نفت پمپ شده از میادین مارب، استانی در شرق یمن را ذخیره کند. با توجه به اینکه کشور فقیر شبه جزیره عرب سال ها درگیر جنگ داخلی است، از سال 2015 تاکنون هیچ تعمیر و نگهداری سالانه کشتی که 360 متر (1181 فوت) طول دارد با 34 مخزن ذخیره سازی انجام نشده است.
در سال 2020، اسناد داخلی به دست آمده توسط آسوشیتدپرس نشان داد که آب دریا وارد محفظه موتور Safer شده و باعث آسیب به لوله ها و افزایش خطر غرق شدن شده است. زنگ بخش هایی از تانکر را پوشانده است و گاز بی اثری که از جمع آوری گازهای قابل اشتعال مخازن جلوگیری می کند به بیرون نشت کرده است.
آخیم اشتاینر، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد، توافق با بوسکالیس را “یک نقطه عطف مهم دیگر در عملیات “توقف نشت دریای سرخ” برای انتقال نفت” از FSO Safer نامید.
وی افزود: «ما مشتاقانه منتظر همکاری با بوسکالیس و سایر کارشناسان برجسته برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی، زیست محیطی و اقتصادی هستیم.
وزیر تجارت خارجی و همکاری توسعه هلند، لیسیه شراینماخر، در بیانیه ای گفت: “یک فاجعه نفتی عظیم در راه است که می تواند پیامدهای انسانی، زیست محیطی و اقتصادی جدی داشته باشد. اما ما اکنون فرصتی برای جلوگیری از این فاجعه داریم.” دولت هلند با UNDP برای جمع آوری بودجه برای این ماموریت همکاری کرد.