حمله موشکی روسیه به اوکراین 25 مجروح و به خانه‌ها آسیب رساند

کیو: روسیه دومین بزرگ خود را راه اندازی کرد شوره حملات موشکی به اوکراین در روزهای اخیر در اوایل روز دوشنبه، به ساختمان‌ها آسیب رساند و دست‌کم 34 نفر را در شهر پاولوهراد در شرق این کشور زخمی کرد، اما موفق به اصابت نشد. کیف، مقامات گفتند.
آژیرهای حمله هوایی حدود ساعت 3:45 بامداد در سرتاسر پایتخت به صدا درآمد و به دنبال آن صداهای انفجار به دلیل رهگیری موشک ها توسط سامانه های دفاعی اوکراین شنیده شد.
والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین گفت: 18 موشک کروز در مجموع از منطقه مورمانسک و منطقه خزر شلیک شد و 15 فروند از آنها رهگیری شد.
سرهی پوپکو، رئیس اداره شهری کیف، گفت که تمام موشک‌های شلیک شده به شهر و همچنین برخی پهپادها سرنگون شده‌اند. او جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما گفت که اطلاعات بیشتر در آینده در دسترس خواهد بود.
این حمله به دنبال پرتاب بیش از 20 موشک کروز و دو پهپاد انفجاری در روز جمعه به اوکراین انجام شد که اولین موردی بود که در نزدیک به دو ماه اخیر کیف را هدف قرار داد.
در آن حمله، موشک های روسی به یک ساختمان آپارتمانی در اومان، شهری در حدود 215 کیلومتری (135 مایلی) جنوب کیف اصابت کرد و 21 نفر از جمله سه کودک را کشت.
به گفته سرهی لیزاک، مقام ارشد منطقه، در حمله روز دوشنبه، موشک ها به پاولوهراد در منطقه دنیپروپتروفسک شرقی اصابت کرد و 34 نفر از جمله پنج کودک را زخمی کردند.
او گفت که هفت موشک به شهر شلیک شد و “برخی از آنها رهگیری شد” اما برخی دیگر به یک مرکز صنعتی اصابت کردند که باعث آتش سوزی شد و یک محله مسکونی که در آن 19 ساختمان آپارتمانی، 25 خانه، شش مدرسه و پنج مغازه آسیب دیدند.
او گفت که موشک ها همچنین به سه منطقه دیگر در منطقه اصابت کرد و به ساختمان های مسکونی و یک مدرسه آسیب رساند.
مسکو در طول جنگ 14 ماهه مکرراً حملات موشکی دوربرد را انجام داده است که اغلب بدون تفکیک مناطق غیرنظامی را هدف قرار داده است.
اوکراین اخیراً موشک های پاتریوت ساخت آمریکا را تحویل گرفته است که دفاع ضد موشکی بهبود یافته ای را ارائه می دهد، اما مشخص نیست که آیا هیچ یک از آنها در تلاش برای توقف حمله صبح دوشنبه به کار گرفته شده است یا خیر.
اوکراین همچنین در حال ساخت تیپ های مکانیزه خود با زره پوشانی است که توسط متحدان غربی خود که همچنین به آموزش نیروهای اوکراینی و ارسال مهمات می پرداختند، در حالی که کیف برای یک ضد حمله مورد انتظار در بهار امسال آماده می شود.
روز شنبه، دو پهپاد اوکراینی در آخرین حمله به شبه جزیره الحاق شده در حالی که اوکراین برای حمله متقابل خود آماده می شود، به انبار نفت روسیه در کریمه حمله کردند.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که کشورش به دنبال بازپس گیری شبه جزیره‌ای که در سال 2014 به روسیه ضمیمه شده است، در ضدحمله آتی است.