خرید ساختمان ویلایی در استان البرز کرج

خرید ساختمان ویلایی در کرج یک انتخاب عالی برای افراد بومی و غیربومی است زیرا شهری با فرهنگ و تمدن چندین ساله است که مرکز استان فارس بوده و همسایگان آن از شمال آباده، از شرق فسا، نی ریز و استهبان و از جنوب فیروزآباد و از غرب کازرون هستند. بسیاری از محلات قدیمی کرج همچنان پابرجا هستند و در این شهر و ما در این مقاله از املاک آنلاین می‌خواهم به سراغ بهترین محله کرج برای سکونت و خرید ساختمان ویلایی برویم و موضوعاتی همچون گرانترین محله کرج، ارزانترین محله کرج و قیمت ساختمان ویلایی در کرج را ارزیابی کنیم.

 

در واقع برای خرید ساختمان ویلایی در کرج باید بدانید که این شهر از شهرهای تاریخی و سرسبز کشورمان است که مردم آن به مهمان نوازی معروف هستند و به همین دلیل هم گزینه خوبی برای مهاجرین به حساب می‌آید. در گذشته کرج دارای ۱۱ محله و ۸ دروازه بوده که این روزها با توجه به دارا بودن اماکن تارخی و فرهنگی- مذهبی پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است.

 

اگر به شهر کرج رفته باشید، متوجه خواهید شد که بافت قدیمی همچنان در این شهر به چشم می‌خورد و در کنار آنها ساختمان ویلایی‌های نوساز زیادی هم ساخته شده است.

 

این محلات قدیمی اما عمدتا در بخش جنوبی شهر کرج واقع شده‌اند که  این قسمت‌ها را می‌توان در زمره ارزانترین محله کرج به حساب آورد. قیمت ساختمان ویلایی نیز در این قسمت مناسب‌تر از محله‌هایی است که ساختمان ویلایی‌های نوساز دارند. با ادامه مقاله همراه شوید تا بهترین محله کرج برای خرید ساختمان ویلایی را به شما معرفی کنیم.

 

خرید ساختمان ویلایی در کرج: محله معالی آباد

معالی آباد درواقع در قسمت غربی شهر کرج قرار گرفته است و در زمره محلات شلوغ و پررفت و آمد آن برای خرید ساختمان ویلایی در کرج به حساب می‌آید. در این محله ساختمان‌های نوساز و لوکسی ساخته شده‌اند که بافت غالب در این محله آپارتمانی بوده و کمتر خبری از ساختمان ویلایی‌های حیاط دار و ویلایی است.

 

وجود مراکز خریدی مانند آفتاب فارس، مجتمع گاندی، مجتمع تجاری یونیک و غیره در کنار ساخت و سازهای لوکس و آب و هوای مطبوع این منطقه موجب شده است تا قیمت ساختمان ویلایی در این منطقه بالا باشد و در زمره گرانترین محله کرج شناخته شود.

 

آپارتمان‌های ۴ تا ۸ طبقه در معالی آباد بسیار دیده می‌شود و برای خرید ساختمان ویلایی در کرج باید بدانید که قیمت ساختمان ویلایی‌ در کرج در بافت ویلایی این شهر تقریبا نصف قیمت آپارتمان نوساز تمام می‌شود.

 

البته در محله معالی آباد یک بخشی از آپارتمان‌های قدیمی نیز به چشم می‌خورد که به فرانسوی ساز معروف هستند و در قسمت راست بلوار شریعتی قرار گرفته‌اند. این آپارتمان‌های قدیمی قیمت مناسب‌تری در مقایسه با کل محله معالی آباد دارند.  این محله همچنین پیشنهاد خوبی برای گذران چند روزه مسافران است.

 

 

خرید ساختمان ویلایی در کرج: محله قصر دشت

محله قصر دشت یکی از بهترین محله کرج برای سکونت و سرمایه گذاری است که در قسمت شمال غربی شهر واقع شده است که در زمان‌های قدیم به مسجد بردی معروف بوده است و گزینه خوبی برای خرید ساختمان ویلایی در کرج است. دلیل نام گذاری این محله در گذشته به دلیل وجود یک مسجد سنگی در این قسمت بوده است.

 

البته این محله نام‌های دیگری نیز در گذشته داشته است که از جمله آنها به شربت ساختمان ویلایی می‌توان اشاره کرد که به دلیل فراوانی باغ‌های میوه در این منطقه بوده است. در واقع این محله در گذشته باغ بوده است که بعدها در این باغ‌ها ساختمان ویلایی ساخته شده است.

 

امروزه هم ساختمان ویلایی باغ‌هایی با هکتار بالا در این منطقه به چشم می‌خورد که البته قیمت بسیار بالایی دارند. این محله یکی از محلات قدیمی و خوب کرج است که بافت ساختمان ویلایی‌ها در آن عمدتا ویلایی بوده که کم و بیش نیز برج سازی در آن دیده می‌شود. این محله نیز مانند معالی آباد در زمره بهترین محله کرج برای خرید ساختمان ویلایی بوده و البته جزو گرانترین محله کرج نیز به حساب می‌آید.

 

محله دروازه اصفهان کرج

دروازه اصفهان یکی دیگر از گزینه‌هایی است که به عنوان بهترین محله کرج شناخته می‌شود. دروازه اصفهان محله‌ای قدیمی است که مجموعه‌ای از محله‌های درب شاهزاده، چپرساختمان ویلایی، محله ده بزرگی ها و بازارچه فیل، آن را تشکیل داده‌اند.

 

این محله در گذشته به عنوان گرانترین محله کرج شناخته می‌شده و اشرافیان و افراد ثروتمند در این محله زندگی می‌کردند که شغل عمده این افراد چوب فروشی بوده است. دروازه اصفهان که از بخش غربی به محله موردستان و از شرق به خیابان شهناز منتهی می‌شود، در زمره بهترین محله کرج برای خرید ساختمان ویلایی به شمار می‌رود.

 

خرید ساختمان ویلایی در کرج: محله سنگ سیاه

انتخاب دیگری که برای خرید ساختمان ویلایی در کرج می‌توانید داشته باشید محله سنگ سیاه است که از قدیمی‌ترین محلات شهر کرج به حساب می‌آید. این محله از آن جهت به این نام نامگذاری شده است که یک سنگ سیاه چهار گوش در آرامگاه سیبویه در این منطقه قرار دارد و در زمان قدیم مردم برای شفا به این سنگ مراجعه می‌کردند. محله سنگ سیاه به دلیل کوچه‌های تنگ و باریکی که دارد در شهر کرج معروف است.

 

 

 

 

خرید ساختمان ویلایی در کرج: محله گلستان

از دیگر انتخاب‌هایی که برای بهترین محله کرج می‌توان داشت، محله گلستان است. این محله در سالهای گذشته با توجه به آنکه مسافت زیادی از مرکز شهر داشت، اهمیت کمتری داشت اما این روزها با تراکم جمعیت و گسترش شهرها اهمیت بیشتری پیدا کرده است و قیمت ساختمان ویلایی در کرج در این محله نیز بالا رفته است.

 

وجود هایپر استار خلیج فارس در فضایی بزرگ که از مهم‌ترین پاساژهای تجاری ایران به شمار می‌رود در محله گلستان موجب شده تا بسیاری از افراد حتی از محلات دیگر برای خرید ماهانه خود به این مجتمع آمده و از محصولات متنوع آن استفاده کنند.

 

محله گلستان در مقایسه با دیگر محلات کرج کمی سردتر است و در زمستان‌ها برف نیز در آن دیده می‌شود. اما اگر قصد خرید ساختمان ویلایی در کرج را دارید و به دنبال یک منطقه آرام هستید، محله گلستان همان چیزی است که به دنبالش هستید زیرا محله‌ای خلوت و بی سر و صدا بوده و برای زندگی انتخاب بسیار خوبی است.

 

محله آستانه

محله آستانه شهر کرج از محلات قدیمی و مناسب برای زندگی در شهر کرج است که در مرکز شهر قرار گرفته است و در بین مردم کرج محبوبیت بسیاری دارد. وجود آرامگاه سید علاء الدین حسین از فرزندان امام موسی کاطم از مهم‌ترین مکان‌های این محله است که بعد از شاهچراغ مهم‌ترین زیارتگاه شهر کرج است.

 

محله فرهنگ شهر

محله فرهنگ شهر در کنار محله معالی آباد قرار گرفته است که یکی دیگر از انتخاب‌ها برای بهترین محله کرج و برای سکونت است. فرهنگ شهر منطقه‌ای اعیان نشین به حساب می‌آید و به همین جهت هم قیمت ساختمان ویلایی در کرج در این محله بالا بوده و از جمله گرانترین محله کرج به حساب می‌آید.

 

شما باید هزینه زیادی را برای خرید یا اجاره ساختمان ویلایی در فرهنگ شهر بپردازید که البته این موضوع به دلیل آرامش و دوری این منطقه از سر و صدا است. علاوه بر این دسترسی به حمل و نقل عمومی همچون مترو در این منطقه راحت است.

 

خرید ساختمان ویلایی در کرج: محله عفیف آباد

محله عفیف آباد را نیز می‌توانیم در زمره بهترین محله کرج برای زندگی بدانیم. این محله مجتمع‌های تجاری متعددی مانند ستاره، حافظ و غیره دارد و با فست فودها و رستوران‌های لوکسی مانند رستوران صوفی و غیره که به عنوان یکی از گرانترین محله کرج به حساب می‌آید. البته وجود باغ عفیف آباد در این منطقه نیز که باغ زیبا و قدیمی است در اهمیت این منطقه تاثیر دارد.

 

 

 

 

خرید ساختمان ویلایی در کرج: محله ستارخان

محله ستارخان را نیز می‌توانیم از بهترین محله کرج بدانیم زیرا محله‌ای خوب برای زندگی بوده و اعیان نشین به حساب می‌آید. البته ستارخان از جمله گرانترین محله کرج نیز به شمار می‌رود زیرا برای خرید یا اجاره باید هزینه بسیاری بپردازید. در این منطقه مراکز خرید و پاساژهای لوکسی وجود دارد که موجب رونق محله شده است.

 

محله ارمنی‌ها

یکی از قدیمی‌ترین محلات کرج محله ارمنی‌ها است که در زمان قدیم تمام عیسویان کرج در این منطقه زندگی می‌کردند و در دوران شاه عباس دوم ارامنه در شهرهای کرج و اصفهان ساکن شدند. از اماکن مهم و تاریخی این محله به مکتب ساختمان ویلایی، کلیسا، قراول ساختمان ویلایی، بازار و بازارچه مخصوص عیسویان می‌توان اشاره کرد.

 

محله بازار مرغ

این محله نیز از محلات قدیمی شهر کرج است که امروذه در محل کنونی شاهچراغ قرار گرفته است. در گذشته محله شاهچراغ و محله بازار مرغ این محله را تشکیل می‌دادند. در این محله یک بازار به مساحت یک کیلومتر وجود دارد که سقف آن نیز پوشیده شده و کف آن نیز گود است. با توجه به کم نور بودن این محله، این منطه در شب‌ها تاریک است.

 

 

 

بهترین محله کرج

 

 

محلات قدیمی عمدتا در بخش جنوبی شهر کرج واقع شده‌اند که  این قسمت‌ها را می‌توان در زمره ارزانترین محله کرج به حساب آورد.

 

 

خرید ساختمان ویلایی در کرج: محله گودعربان