دادگاه فرانسه افغان ها را زندانی کرد: دادگاه فرانسه افغان ها را به دلیل قاچاق افراد کانال کانال زندانی کرد

پاریس: یک دادگاه فرانسوی چهار افغان را به اتهام قاچاق غیرقانونی مهاجران از کانال کانال به بریتانیا با قایق در سال 2021، زندانی و پنج نفر دیگر را محکوم کرد.
لندن و پاریس در حال محدود کردن عبور غیرقانونی قایق به سمت بریتانیا در این مسیر خطرناک هستند که از سال 2018 توسط تعداد زیادی از مردم مورد استفاده قرار گرفته است.
دادگاه 9 افغان 21 تا 39 ساله را به دلیل شرکت در چهار عملیات برای قاچاق 53 مهاجر عمدتا ویتنامی و افغان از طریق کانال مانش بین ژانویه تا مارس 2021 محاکمه کرد.
همه مسافران در آب های بریتانیا یا فرانسه سوار شدند.
دادگاه پاریس روز چهارشنبه یک جوان 30 ساله را به دلیل سازماندهی گذرگاه ها به 6 سال زندان و 30 هزار یورو (32 هزار دلار) جریمه کرد، اتهاماتی که او در طول دادگاه رد کرد.
دستور داد که او پس از گذراندن دوران خدمتش باید از فرانسه اخراج شود.
سه متهم دیگر را به پنج سال زندان و 25000 یورو جریمه نقدی محکوم کرد و سپس دستور اخراج آنها را صادر کرد. یکی از آنها شش ماه از مدت زندانش به حالت تعلیق درآمد.
پنج افغان دیگر به مجازات کمتری محکوم شدند و به زندان نخواهند رفت.
دادستان با این ادعا که متهمان “عملا جان دیگران را به خطر انداخته اند”، درخواست مجازات های شدیدتری کرده بود.
دفاعیات تاکید کرد که متهمان خودشان مجبور به فرار از کشور جنگ زده تحت حکومت طالبان افراطی شده اند و در فقر به سر می برند.
وکیل آنها، الکسیا گاوینی، ادعا کرد که بریتانیا “سیاست مهاجرت خود را به میزان قابل توجهی سخت تر کرده است که منجر به افزایش تصاعدی گذرگاه ها شده است”.
بر اساس بیانیه ای که در جریان محاکمه قرائت شد، یکی از متهمان به بازرسان گفت که در هنگام پرتاب یک قایق، مسافری که به عنوان کاپیتان قایق تعیین شده بود، اجازه داشت به صورت رایگان سفر کند، در حالی که نفر دوم که وظیفه ناوبری را بر عهده داشت، نیم بها را پرداخت کرد.
برگه شارژ نشان می داد که بقیه هر کدام بین 1500 تا 4000 یورو تحویل داده اند.
به گفته دولت بریتانیا، بیش از 45000 مهاجر وارد سواحل این کشور شدند جنوب شرقی انگلستان در قایق های کوچک در سال 2022.
در سال گذشته، بیش از 28000 نفر در حال ورود شناسایی شدند.
در نوامبر 2021، حداقل 27 نفر، از جمله یک کودک هفت ساله، بر اثر تخلیه قایق آنها در طول سفر غرق شدند.
در دسامبر 2019، یک دادگاه فرانسوی دو قاچاقچی – یک افغان و یک هلندی تبار گینه‌ای – را پس از غرق شدن یک زن 31 ساله ایرانی در حین عبور به ترتیب به مدت 6 و سه سال زندانی کرد.