دارشان یوالکار، آرایشگر چهره های مشهور، نکاتی را برای آرایش ریش به اشتراک می گذارد

او می‌گوید موهای صورت ممکن است آزاردهنده باشند، اما اگر به درستی مرتب و کوتاه شوند، نه.
تابستان معمولا زمانی است که ظاهری تمیز مد شده است، اما کسانی که به ریش خود علاقه دارند، احتمالاً در این فصل نیز موهای صورت خود را رها نمی کنند. دارشان یوالکار، طراح موی سرشناس که خودش ریش لوکس دارد، می‌گوید: «از تجربه شخصی می‌توانم بگویم که حفظ موهای صورت کار آسانی نیست، اما با راهنمایی‌ها و ابزارهای مناسب، می‌توانید ریش خود را زیبا و شاداب نگه دارید.»

در اینجا چند نکته ضروری برای مراقبت از موهای صورت از دارشان آورده شده است:
بهداشت ریش را رعایت کنید
مخصوصاً در تابستان، پاکسازی منظم صورت و ریش برای از بین بردن کثیفی، عرق، آلودگی های باقی مانده و سلول های مهارتی مرده ضروری است. از یک ماده پاک کننده ملایم و بدون عطر استفاده کنید و نرم کننده ریش مناسب خود را انتخاب کنید. هنگام تمیز کردن یا خشک کردن ریش خود را نکشید یا نکشید زیرا باعث تحریک پوست و همچنین شکستگی می شود. پوست تحریک شده، خشک یا بیش از حد چرب و مستعد آکنه سلامت ریش شما را از بین می برد، بنابراین با یک محصول با دقت انتخاب شده مرطوب کنید.

شانه و برس مناسب را انتخاب کنید
بسته به ضخامت و طول ریش، از ابزارهای مناسب گره زدایی و مسواک زدن استفاده کنید و مرتباً آنها را نیز تمیز کنید. و ریش خود را مرتباً کوتاه کنید تا از ظاهر نازک آن جلوگیری کنید. باید بار دیگر بر اهمیت عدم توجه به پوست زیر ریش تاکید کنم، بنابراین همیشه به همه توصیه کنید قبل از کوتاه کردن ریش، آن را آرام و مرطوب کنند. دور کردن موهایتان از جهتی که در آن رشد می کنند می تواند مشکلاتی ایجاد کند، بنابراین در مراقبت از مو و پوست به ملایمت و مراقبت نیاز است. همچنین از قرار دادن انگشتان در ریش، خاراندن یا لمس بیش از حد ریش خودداری کنید. غیربهداشتی است.

اصول اولیه را به درستی دریافت کنید
همانطور که شامپو را با حرکات دایره‌ای روی پوست سر می‌مالید، ریش را به طور مشابه تمیز کرده و ترجیحا با آب ولرم بشویید. از استفاده از محصولات خشن و مملو از مواد شیمیایی خودداری کنید. با یک حوله تمیز خشک کنید و اگر باید از سشوار استفاده کنید، از حالت داغ اجتناب کنید. به جای آن یک محیط خنک تر انتخاب کنید و ریش خود را با دقت از فاصله دور خشک کنید. برای طراحی و تعیین خطوط و طول ایده آل ریش خود از یک آرایشگر حرفه ای کمک بگیرید و سپس از روال نظافت و نگهداری که توصیه می کند پیروی کنید.

به یک رژیم غذایی سالم پایبند باشید
یک رژیم غذایی سالم و غنی از مواد مغذی باعث رشد سریع مو می شود، بنابراین سالم غذا بخورید و مطمئن شوید که رژیم غذایی شما حاوی ویتامین A، D، K، E و B12 است. مصرف روی، کلسیم، اسیدهای آمینه و پروتئین و سطح هیدراتاسیون شما نه تنها بر سلامت کلی شما بلکه بر رشد مو و ریش شما نیز تأثیر می گذارد. الکل نیز برای رشد موهای شما عالی نیست، بنابراین مصرف آن را به حداقل برسانید و سبک زندگی متعادلی داشته باشید.

مراقبت از خود را جدی بگیرید
حالت ریش شما می تواند نشان دهد که چقدر در مورد مراقبت از خود جدی هستید. هر هفته زمانی را به ماساژ ریش خود با یک روغن خوب اختصاص دهید. اگر از موهای زیر پوستی، آکنه یا شوره سر رنج می برید، به متخصص پوست مراجعه کنید. یک رژیم تناسب اندام منظم باعث می شود با ریش یا بدون ریش به نظر برسید و احساس خوبی داشته باشید، بنابراین اندورفین به بدن و ذهن خود بدهید و مطمئن شوید که متابولیسم شما در فضای خوبی است. فراموش نکنید که چرخه خواب خود را تنظیم کنید و سیگار را کاهش دهید. نکته این است که هر چه سالم تر باشید، پوست، مو و ریش شما بهتر به نظر می رسد.