داستان COVID من: 17 روز طول کشید تا علائم شبیه آنفولانزا را بهبود ببخشیم

کولو ، ویشال شارما ، مستقر در هیماچال پرادش ، همسر و پسر 13 ساله وی از نظر ویروس کرونا مورد آزمایش مثبت قرار گرفتند و به مدت 17 روز در انزوا در خانه ماندند. دختر 10 ساله وی مورد آزمایش منفی قرار گرفت. در اینجا نحوه واکنش خانواده وی در برابر بیماری COVID-19 آمده است.

17 روز انزوا از مثبت بودن # کرونا تا منفی بودن # کرونا

من ویشال شارما ، مدیر ارشد (محیط زیست) ، NHPC هستم که در ایستگاه برق Parbati-III ، منطقه Kullu ، HP ارسال شده ام. من در دفتر خود با یک شخص مثبت COVID-19 تماس گرفتم. اما قبل از آزمایش مثبت ، یکی از همکاران مثبت شد و از آنجا که من یک تماس اصلی بودم ، مجبور شدم فوراً برای آزمایش بروم. خوشبختانه من و خانواده ام هیچ علائمی نداشتیم ، اما چون آنها ارتباط ثانویه داشتند ، ما چهار نفر برای آزمایش RT-PCR در 12 نوامبر به مرکز بهداشت جامعه ، بهونتار رفتیم. نمونه های ما برای آزمایش به کالج پزشکی Ner Chowk ، Mandi ارسال شد. نتایج آزمایشات در 14 نوامبر منتشر شد ، در آنجا همسرم (41 ساله) و پسرم (13 ساله) COVID مثبت و دخترم (10 ساله) منفی اعلام شدند. نتیجه من بی نتیجه اعلام شد. به هر حال ما در حال انزوا بودیم اما کار سخت تر این بود که دختر 10 ساله من را منزوی کنیم. همه ما در اتاق های جداگانه ای ماندیم.

قبل از ایجاد علائم ، به توصیه پزشک مصرف ایورمکتین ، داکسی سایکلین ، ویتامین C همراه با روی را شروع کردیم. در 14 نوامبر ، علائم COVID با انسداد بینی ، از دست دادن کامل بویایی و تب بسیار خفیف 99.2 درجه فارنهایت مشاهده شد. پسرم تب متوسط ​​تا 100.6 درجه فارنهایت با کمی سرفه داشت. همسرم در تمام مدت بیماری بدون علامت بود. در شانزدهم ، من همچنین بعد از تست سریع آنتی ژن توسط مقامات دولت COVID-19 مثبت اعلام شدم. ما در طی انزوا از طریق Asha Worker با مقامات دولتی در ارتباط بودیم.

علائم من به طور کلی خفیف بود اما پسرم تب شدیدی داشت ، که تا 103 درجه فارنهایت بالا رفت و در شب پانزدهم نیز با ناراحتی معده روبرو شد. تب با وجود دادن 650 میلی گرم پاراستامول پایین نمی آمد. به توصیه پزشک ، پسرم به مدت 5 روز آنتی بیوتیک آگمنتین قرار داده شد. از آنجا که من 43 ساله و دیابتی بودم ، به مدت هفت روز داروی ضد ویروس فاویپیراویر را به من تزریق کردند. ما چهار بار در روز به انجام غرغره های بتادین و بخار بخار ادامه می دادیم. میزان اکسی متر (سطح SPO2) ما همیشه از 96 تا 99 بود و حتی پس از شش دقیقه آزمایش پیاده روی ، سطح SPO2 هرگز به زیر 95 نرسید. همسرم با کمک من دخترم از طریق تماس های ویدئویی با ما در ارتباط بود و این کار سختی بود که ما او را تنها بخوابیم. تب پسرم سرانجام در هفدهم کاهش یافت و من در 21 نوامبر بوی خود را بدست آوردم.

از آنجا که ما در هیماچال پرادش بودیم ، در آنجا امکانات بهداشتی درمانی مطابق با NCR و Chandigarh نبود ، ما دائماً نگران کل دوره بیماری بودیم. از آنجا که ما به ایالت اوتار پرادش تعلق داریم ، حتی هیچ اقوامی در این نزدیکی نداریم. اما همکاران دفترم برای تحویل دارو و کالاهای اساسی به خانواده من کمک می کردند.

از آنجایی که ما مصرف داروها را قبل از شروع علائم شروع کرده بودیم ، بیماری COVID برای همسرم بدون علامت ، برای من خفیف و برای پسرم متوسط ​​باقی ماند. ما توانستیم از دختر خود در برابر COVID 19 محافظت کنیم. همه ما طی یک هفته بهبود یافتیم اما طبق دستورالعمل های دولت 17 روز در طی کل دوره بیماری گوشه گیری شدیدی را دنبال کردیم.

از آنجا که ما طی 10 روز گذشته علائمی نداشتیم و دوره انزوا 17 روزه خود را به پایان رساندیم ، امروز توسط مقامات ایالتی از منزوی منزل مرخص شدیم.

در اینجا برخی از مواردی که می خواهم با همه به اشتراک بگذارم وجود دارد:


-هیچگاه از بیماری وحشت نکنید و عصبی نشوید. من و خانواده ام آرام بودیم و حتی پس از اعلام مثبت بودن سه مورد COVID ، اعصاب را از دست ندادیم.

-روز چهار یا پنج بار بخار همراه با غرغره بتادین برای سرفه بخورید.

-روزهای ابتدایی بیماری بسیار مهم است ، بنابراین وقت را تلف نکنید و حتی در صورت شک و تردید کمی آن را بررسی کنید. من کل خانواده را بررسی کردم حتی وقتی هیچ یک از ما علائمی نداشتیم.
-در اسرع وقت درمان را شروع کنید. هرچه درمان زودتر شروع شود ، علائم آن خفیف تر خواهد بود.

-به جای داشتن کادا ، آب جوشانده را با میخک خرد شده ، فلفل سیاه و برگ های تولی تهیه کردم و بعد از فیلتراسیون آن را در بطری های آب گرم قرار دادم. ما در طول دوره بیماری خود را هیدراته نگه داشتیم.

-بادام خیس خورده ، روزانه یک عدد سیب و دو عدد تخم مرغ آب پز مصرف کنید. شما می توانید گردو هم داشته باشید. مصرف دو بار در روز شیر بسیار مهم است. Chyawanprash نیز می تواند مکمل خوبی باشد.

-همه ما قبل از شروع بیماری ویتامین D مصرف کردیم.

-5 بار در روز دما و سطح SPO2 را کنترل کنید.

-در دوره بیماری مرتباً سطح گلوکز خون را بررسی کنید. اگر سطح شما تحت کنترل باشد ، دیابت بر بهبودی از بیماری تأثیر نمی گذارد.

-با راهنمایی پزشک جعبه داروی خود را آماده نگه دارید.

سرانجام ، من می خواهم از سازمان من NHPC Ltd بخاطر بودن در کنار من و خانواده ام در این مرحله سخت زندگی تشکر کنم. امیدوارم مردم بهره مند شوند و پس از خواندن مصیبت خانواده من در مورد بیماری ها ، از آنها پیشگیری کنند.

(تصویر نمایندگی استفاده شده)

آیا با COVID-19 مبارزه کردید؟ ما میخوایم همهچیزو دربارش بشنویم. ETimes Lifestyle تمام بازماندگان COVID را فرا می خواند تا داستان های خود را در مورد بقا و امید به اشتراک بگذارند.

برای ما در [email protected] با عنوان “داستان COVID من” در عنوان موضوع برای ما بنویسید.

ما تجربه شما را منتشر خواهیم کرد.