در آخرین حملات روسیه به اوکراین، منازل ویران شد و 34 نفر مجروح شدند

روسیه یک رگبار تازه از موشک به اوکراین در طول شب، باعث آتش‌سوزی‌های عظیم در شهری در شرق شد که به ده‌ها خانه آسیب رساند و حداقل 34 نفر را زخمی کرد. حمله به پاولوهراد، یک شهر و مرکز راه‌آهن، در جریان موج دوم حملات موشکی سراسری طی سه روز رخ داد و مسکو ظاهراً تاکتیک زمستانی حملات طولانی‌مدت خود را قبل از برنامه‌ریزی‌شده احیا کرد. ضد حمله اوکراین.
میکولا لوکاشوک، رئیس شورای منطقه دنیپروپتروفسک گفت که این حمله به 19 بلوک آپارتمانی، 25 خانه، سه مدرسه، سه مهدکودک و چندین مغازه آسیب زده است. 34 مجروح شامل پنج کودک بودند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور با استفاده از موشک‌های دوربرد هوایی و دریایی با دقت بالا علیه «تاسیسات صنعتی نظامی اوکراین» حمله کرده‌اند.
به نظر می رسد پس از به صدا درآمدن آژیرهای حمله هوایی برای ساعت ها در طول شب، خسارت در سایر نقاط اوکراین محدود شده است. اوکراین اعلام کرد که 15 موشک از 18 موشک کروز دریافتی را سرنگون کرده است. مقامات در کیف گفته اند که هیچ گزارشی از تلفات یا خسارات غیرنظامی در آنجا دریافت نشده است. وزارت انرژی گفت که حملات به طور قابل توجهی به نقاط توزیع برق در منطقه خرسون جنوبی و منطقه دنیپروپتروفسک در مرکز شرقی آسیب رسانده است.
این حملات تنها سه روز پس از آن انجام شد که روسیه 23 غیرنظامی را در یک ساختمان آپارتمانی بلند در شهر عمان با موشک کشت که بخشی از اولین حملات هوایی بزرگ در سراسر کشور در نزدیک به دو ماه گذشته بود. هر دو طرف از تشدید حملات در روزهای اخیر خبر داده اند. هجوم حملات می تواند نشان دهنده آغاز تغییر در درگیری باشد که ماه ها به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است و ده ها هزار سرباز در درگیری های سنگین در سراسر شرق اوکراین کشته و زخمی شده اند، اما قلمرو کمی توسط هر دو طرف بدست آمده است.