در طی اعتراض پاریس علیه خشونت پلیس خشونت فوران می کند

پاریس: تعداد زیادی از آنارشیست های کلاه دار به راه افتادند گلوله ها در پلیس ضد شورش، در تظاهرات روز شنبه در پایتخت فرانسه علیه خشونت پلیس ، ویترین مغازه ها ، اتومبیل های مشعل و موانع سوزانده شده را شکست. پلیس با شلیک گازهای اشک آور شلیک کرد.
هزاران نفر راهپیمایی مسالمت آمیز را در داخل آغاز کرده بودند پاریس هنگامی که درگیری بین پلیس و جیب معترضان آغاز شد ، اکثر آنها سیاه پوش بودند و صورت آنها پوشیده بود. برخی از چکش ها برای شکستن سنگفرش ها استفاده می کردند.
معترضین خشونت پلیس و رئیس جمهور را محکوم می کردند امانوئل مکرونبرنامه های سیاست امنیتی که به گفته معترضین آزادی های مدنی را محدود می کند.
آنها بنرهایی را تکان دادند که روی آنها نوشته شده بود “فرانسه ، سرزمین ایران حقوق پلیس“و” برداشت از قانون امنیت “.
پاریس طبق گفته BFM TV ، پلیس گفت که حدود 500 “جاسوس” – که به معنای کلاهبردار یا آشوبگر است – در اعتراض نفوذ کرده اند. این نیرو افزود: 22 دستگیری انجام شده است.
فرانسه پس از ارائه لایحه امنیتی دولت در پارلمان ، مورد موج اعتراضات خیابانی قرار گرفت كه هدف آن افزایش ابزارهای نظارتی و محدود كردن حقوق پخش تصاویر مأموران پلیس در رسانه ها و آنلاین است.
این لایحه بخشی از انگیزه ماکرون برای سخت گیری در نظم و قانون در آستانه انتخابات در سال 2022 بود. دولت وی همچنین گفت که پلیس باید در برابر نفرت آنلاین بهتر محافظت شود.
اما پیش نویس این قانون با واکنش عمومی روبرو شد.
ضرب و شتم یک مرد سیاه پوست ، میشل زکلر ، تهیه کننده موسیقی ، توسط چند افسر پلیس در اواخر ماه نوامبر خشم را تشدید کرد. این حادثه پس از پخش تلویزیون مدار بسته و تصاویر تلفن همراه به صورت آنلاین آشکار شد. در اوایل این هفته ، حزب حاکم ماکرون در یک چرخش اعلام کرد که مقاله ای را که موجب محدودیت حقوق پخش تصاویر افسران پلیس می شود ، بازنویسی خواهد کرد. اما بسیاری از مخالفان می گویند که این کافی نیست.
وی گفت: “ما به سمت محدودیت فزاینده ای از آزادی ها می رویم. هیچ توجیهی وجود ندارد.” پاریس ساکن کارینه شبابو
یکی دیگر از معترضین ، خاویر مولنات ، گفت: “فرانسه این عادت را دارد که آزادی ها را مهار کند در حالی که اهمیت آنها را برای دیگران تبلیغ می کند.”
وقتی تاریکی فرو می رفت ، تصاویر زنده تلویزیونی نشان می داد که گروهی از آنارشیست ها در حال حمله به شعبه یک بانک ، انبوهی از کاغذ بازی ها را روی آتش سوزی روی سنگ فرش بیرون انداختند.
اعتراضات مسالمت آمیز در مارسی ، لیون ، رن و سایر شهرهای بزرگ برگزار شد.